جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان، رویکرد قرآنی و تمدنی را لازمه موفقیت طلاب در دنیای امروز دانست.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به برخی از وظایف و ویژگی های روحانیون و طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیون و طلاب دارای وظایف بسیاری در قبال دین هستند که در این مقال به برخی از این وظیفه ها اشاره می کنیم.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی از اولین وظایف طلاب و روحانیون، تحصیل کامل و جامع معارف دینی و اسلامی است. طلاب باید در دوران تحصیل خود به خوبی و نیز به صورت کامل با معارف دینی آشنایی پیدا کنند و بتوانند آن را در جامعه اسلامی نشر و تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش جنبه دیگری از وظایف طلاب و روحانیون است، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در بحث علوم دینی محقق و کارآمد باشند و در طول این مدت بتوانند پروژه های پژوهشی زیادی را انجام دهند و به جز کتب درسی که در دوران تحصیل موظف به یادگیری آنها هستند، در بحث مطالعه دیگر کتاب های غیردرسی نیز تلاش وافری داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی مقدم افزود: یکی دیگر از وظایف مهم و کلیدی روحانیون و طلاب در عصر حاضر، مقوله تبلیغ دینی است. امروز با توجه به موج های منفی که از سوی رسانه های بیگانه و معاند انقلاب اسلامی مخابره می شود، باید طلاب بتوانند به عنوان سنگربانان دینی از دین خدا و جامعه اسلامی پاسداری کنند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه تربیت دینی یکی دیگر از وظایف طلاب و روحانیون است، گفت: همچنین طلاب بعد از فراغت از دوران تحصیل در مدارس علمیه، باید بتوانند نقش تربیتی در جامعه بازی کنند، یعنی اینکه در مقوله تربیت نسل های نوجوان و جوان نقشی فعال داشته باشند و بتوانند که اقشار مختلف جامعه را به سمت مسایل دینی، مسجد، هیات های مذهبی و... سوق دهند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این برهه خاص از تاریخ انقلاب اسلامی و نیز با توجه به تهاجم همه جانبه دشمنان دین خدا، یک روحانی و طلبه باید بتواند با استدلال های محکم و علمی از دین خدا دفاع کند، پس ضروری و بایسته است که روحانیون و طلاب در جامعه نقش سنگربانان دین را داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی مقدم اظهار داشت: امروز اسلام یکی از مهمترین و کامل ترین ادیان توحیدی در بین سایر دینهاست. لذا اسلام و آموزه های آن به عنوان یک دین بزرگ می تواند بانی ساخت تمدنی بزرگ، انسان ساز و کامل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha