شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عملیات مرصاد

حوزه/ نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد با حضور ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد و حدود ۲۰۰ نفر در بحث‌های رزمی و امنیتی به مدت ۷ روز در منطقه بیدخت بیرجند اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، روز گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان و فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد، در منطقه بیدخت بیرجند افتتاح شد.

سردار حسن رجب‌زاده در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: در کنگره ملی دو هزارشهید خراسان‌جنوبی مأموریت‌های برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت، برگزاری رزمایش هفته دفاع مقدس و مسئولیت کمیته امنیت اجلاسیه کنگره دو هزار شهید استان به قرارگاه شهید ناصری محول شده است.

وی بیان داشت: نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد دارای سه بخش است که بخش اول شامل غرفه‌های تجهیزات نظامی و توانمندی نیروهای مسلح استان که در راستای بحث‌های آمادگی و رزم انجام می‌دهند، می باشد.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی افزود: بخش دوم شامل ماکت عملیات مرصاد و بخشی از موانع و استحکاماتی که در دوران دفاع مقدس دشمنان انقلاب اسلامی با همکاری مستشاران غرب و شرق در مقابل رزمندگان استفاده کردند است و بخش سوم شامل تلفیقی از نمایش رزمی فرهنگی است که بخشی از دوران دفاع مقدس و نحوه اعزام رزمندگان و به شهادت رسیدن آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

رجب زاده با اشاره به آمار افراد شرکت کننده در این برنامه رزمی فرهنگی اعلام کرد: عوامل اجرایی نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد 500 نفر است و حدود 200 نفر نیز در بحث‌های رزمی و امنیتی دخیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان بیش از گذشته تلاش کنیم، اگرچه امروز مشکلات کشور و تهدیدات دشمنان فشارهایی را وارد می کند اما با پیروی و اطاعت از ولایت و وحدت ملی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha