جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینعلی حاجی دلیگانی

حوزه / نماینده مجلس گفت: با اجرای FATF نه تنها تحریم ها دور زده نمی شود بلکه باعث می شود که با رصد آنها، تحریم های جدید هوشمند شویم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به برخی زمزمه ها برای طرح و رای گیری درباره معاهده FATF اشاره کرد و گفت: در FATF دادن اطلاعات کشور به کشورهایی است که با کشور ما دارای کینه دیرینه هستند و نه تنها اطلاعات داده می شود بلکه آنها مرتبط اطلاعات تراکنشی مردم و نهاد های داخل کشور را رصد می کنند و از طریق آنها می توانند به اقتصاد کشور ما ضربه وارد کنند.

وی افزود: لایحه الحاق اسم قشنگی دارد، ولی برای ملت ما سختی های فراوانی به همراه دارد. با اجرای FATF نه تنها تحریم ها دور زده نمی شود، بلکه باعث می شود که با رصد آنها، تحریم های جدید هوشمند شویم.

وی ادامه داد: معایب و اشکالات زیادی در کنوانسیون هست از جمله اینکه تعریف تروریسم بر عهده آنهاست مثلا کسانی که از طریق مرزها به ما حمله کنند و سر سربازان ما را می برند مصداق تروریسم نیستند! آنها تروریسم را متوجه کسانی می دانند که از استقلال کشور خود دفاع می کنند.

حاجی دلیگانی گفت: نکته بعدی اینکه نحوه رسیدگی به تروریسم را بر عهده خودشان می دانند یعنی کسانی که برای استقلال ایران و برای آزادی ایران تا الان مبارزه کردند، مصداق تروریسم می شوند؛ چه آنهایی که زنده هستند چه آنهایی که به شهادت رسیدند یا از دنیا رفتند!

وی خاطر نشان کرد: کسانی که سنگ تصویب این لایحه را به سینه می زنند حاضرنیستند هیچ تعهد و هیچ تضمینی را بدهند که این پیوستن، نتایج مزبور را به دنبال ندارد و بیشتر براساس حدس و گمان نکاتی را مطرح می کنند در حالی که ما نمی توانیم براساس حدس و گمان به مجموعه ای بپیوندیم که ضررش بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha