پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: انتشارات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با هدف نشر آثار علما و طلاب راه‌اندازی خواهد شد.

جعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، از راه اندازی شورای پژوهشی در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه خبر داد و گفت: انتشارات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با هدف نشر آثار علما و روحانیون صاحب قلم استان در ارومیه راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار سال گذشته جشنواره محمد بن خلیلان توسط حوزه علمیه برادران استان برگزار شد که از حوزه خواهران و برادران استان به این جشنواره مقاله ارسال شده بود و بعد از داوری توسط اساتید حوزه و دانشگاه، نفرات برتر برگزیده شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال 365 مقاله در مدارس علمیه استان نوشته شده است که این مقالات در مرحله اول در خود مدارس مورد بررسی قرار گرفت و بعد از کسب نمرات مورد قبول، به حوزه استان ارسال شدند و از این تعداد 156 مقاله پذیرفته شده و به مرحله استانی ارسال شده‌اند.

وی افزود: در مرحله استانی هم توسط 16 تن از اساتید حوزه و دانشگاه که باید شرایط سه گانه، تخصص مرتبط با مقاله، آشنایی با اصول پژوهش و مقاله نویسی و آشنایی با سطوح پژوهش در حوزه را دارا باشند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مقالات برتر به جشنواره علامه حلی ارسال خواهد شد.

علیزاده درباره برنامه‌های پژوهشی حوزه‌ علمیه استان هم گفت: برنامه‌های ما درحوزه استان در بحث پژوهش در دو مرحله اجرا می شود، مرحله اول برای عموم طلاب که آشنایی با اصول نگارش و نوع مقاله است و مرحله دوم شناسایی افراد برتر در امر پژوهش است که دوره‌های مختلف برای این افراد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت در مدارس استان دو نشریه در مدرسه امام خمینی ارومیه و حوزه علمیه خوی در سال گذشته با هدف انتشار مقالات طلاب راه اندازی شده که امسال این تعداد نشریه با منتشر شدن نشریه صحف در مدرسه امام خامنه‌ای ارومیه به سه نشریه افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha