سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: جنگی که ما در آن قرار گرفته ایم، جنگ فرهنگی است و در جنگ نرم، نیاز به افسرانی داریم که بتوانند از اهل بیت(ع) دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان؛ سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) قروه آغاز شد.

حجت الاسلام محمود صفی زاده در این مراسم، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی امسال با محرم که ماه حزن و اندوه اهل بیت (علیهم السلام)می باشد، قرین شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان تاکید کرد: در حدیثی از اهل بیت علیهم السلام داریم که می فرماید: «مدادُ العلماء افضلُ دماء الشهداء/ غرابتی خاص بین علم و فرهنگ ایثار و شهادت باید باشد»، اگر ایثار و شهادت و شهامت و از جان گذشتگی نباشد، امنیتی نیست و اگر امنیتی نباشد هیچ توسعه و پیشرفتی اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: آنهایی که جان خود را تقدیم اسلام می کنند تا جامعه ایمن باشد، تمام جامعه مدیون آنهاست، زیرا اگر جامعه امنیت نداشته باشد نه نمازی هست نه روزه ای و نه درس و علم آموزی و نه زندگی که بتوان در سایه آن به آخرت رسید.

حجت الاسلام صفی زاده با تاکید بر اینکه همه چیز در سایه امنیت پایدار جریان دارد، تصریح کرد: امنیت مقوله ای است که پایه و اساس همه موفقیت ها و توسعه های انسان می باشد. بنابراین همه انسان ها تا روز قیامت بدهکار کسانی هستند که شرایط سربلندی، سرافرازی و امنیت را برای ما ایجاد کردند؛ شهدا دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مرزبان، شهدای ترور و.. کسانی که یقینا این عزت و سربلندی و سرپا بودن ما به برکت ایثارآن ها بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه افزود: طلاب وارث انبیا هستند؛ بالاترین نعمت، نعمت هدایت است و بالاترین شغل و افتخار این است که کسی بتواند انسان های دیگر را تربیت کند، این را نمی شود با هیچ چیز دیگری عوض کرد، خوشا به حال کسی که این توفیق نصیبش شود که در خدمت اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین وجه یاری دین این است که انسان دین را بفهمد و بعد از اینکه فهمید به آن عمل کند و بعد از آن باید این دین را تبلیغ بکند، الان جنگی که ما در آن قرار گرفتیم؛ جنگ فرهنگی است و در جنگ نرم ما نیاز داریم به افسرانی که بتوانند از اهل بیت(ع) دفاع بکنند، کسی که طلبه شده، با این طلبه شدنش می خواهد امام زمان و دینش را یاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha