چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نقیب در نشست خبری که با موضوع همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین نقیب گفت: نگاه مسئولین دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم، به قرآن براساس فرهنگ سازی است و فارغ التحصیلی بیش از ۴هزار زن از این دانشگاه قرآنی، نشان دهنده اهمیت فرهنگ سازی قرآن در بین اقشار مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نقیب، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که  در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم برگزار شد، با اشاره به موضوع آغاز سال تحصیلی این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم و معارف سابقه بیش از 30  ساله دارد. این دانشگاه  در سال 68 با مجوز وزارت علوم به صورت  رسمی فعالیت خود را به عنوان دانشکده شروع کرد و به مرور زمان با مجوز از دانشکده تبدیل به دانشگاه شد و امسال نیز اساسنامه آن تصویب شد و مورد تأیید مسئولین کشور قرار گرفته و در حال حاضر مرکزیت دانشگاه در شهر قم واقع شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای 16 دانشکده و بیش از 5 هزار دانشجو در کشور دارد.

وی با اشاره به مهمترین رسالت این دانشگاه عنوان کرد: تدوین متون درسی با همکاری انتشارات سمت، اخذ مجوز ارائه رشته های مجازی در 15 عنوان درسی، راه اندازی  سه رشته با عناوین فقه و مبانی حقوق با گرایش وقف، رشته اقتصاد وقف و رشته اماکن متبرکه با همکاری سازمان اداره اوقاف و امور خیریه از جمله این موارد است.

حجت الاسلام والمسلمین نقیب گفت: در سال جدید تحصیلی بیش  از هزار و 50 نفر جذب این دانشگاه شدند، این آمار نسبت به سایر دانشگاه ها،قابل توجه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم افزود: یکی از فعالیت این دانشگاه افزایش سطح کیفی آموزشی، پژوهشی و شکل گیری گروه های آموزشی برای اساتید است. همین مسئله باعث شد دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی، رقابت خوبی باسایر دانشجویان داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از موفقیت های این دانشگاه جذب دانشجویان از رشته های مختلف است. این ظرفیت نشان دهنده فعالیت قوی این دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین نقیب گفت: نگاه مسئولین این دانشگاه به قرآن، بر اساس فرهنگ سازی است و فارغ التحصیلی بیش از 4هزار زن از این دانشگاه قرآنی، نشان دهنده اهمیت فرهنگ سازی قرآن در بین اقشار مختلف است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha