جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد - سمنان

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از میزبانی ۱۱۰ مدرسه در سطح این استان جهت برگزاری گفتمان‌های دینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید  با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش ۱۱۰ مدرسه میزبان طرح گفتمان‌های دینی می‌شوند، اظهار داشت: ارتقای فرهنگی، دینی و علمی دانش آموزان هدف برگزاری این گفتمان‌ها است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم متوسطه و با اولویت پایه‌های تحصیلی پایانی مخاطبان این طرح هستند، تصریح کرد: سلسله گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی با موضوعاتی مانند حجاب و عفاف، شعار سال، فضای مجازی، بصیرت افزایی، اعتیاد، معضلات اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، مهدویت و... برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه این گفتمان‌ها در مراحل مختلف و در مدارس شهری و روستایی برگزار خواهد شد، افزود: گفتمان دینی ریشه تاریخی دارد و در قرآن از آن به‌وضوح در شیوه رسالت انبیا تبیین شده است.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد به اعزام روحانی و مبلغ بومی و غیربومی به ۱۱۰ مدرسه استان سمنان طی سال تحصیلی جدید اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در انتخاب این مبلغان سعی شده تا کمترین فاصله سنی بین دانش آموزان و مدرس گفتمان رعایت شود تا نوجوانان و جوانان بتوانند ارتباط بهتری را برقرار کنند.

وی پاسخگویی به مسائل شرعی را نیز یکی دیگر از بخش‌های گفتمان‌های دینی دانست و افزود: گفتمان‌های دینی همچنین به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شوند تا بتوانیم شاهد مشارکت نوجوانان نیز در مباحث باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اهمیت برگزاری گفتمان‌های دینی در راستای پاسخگویی به شبهه‌های دینی جوانان و نوجوانان را یادآور شد و گفت: اجرای طرح ملی گفتمان‌های دینی در سطح مدارس گام مؤثری برای رشد و پویایی دانش‌آموزان به شمار می‌رود و اجرای گفتمان‌های دینی بهترین راه پاسخگویی به شبهه‌های نسل امروز است.

وی تصریح کرد: در بحث گفتمان‌های دینی مدارس نیز در ابتدا باید با نیازسنجی درست و با ارائه مناسب و علمی محتوا به اقناع ذهن دانش آموزان دست‌یافت لذا می‌توان به نهادینه شدن آن در افکار و به‌تبع آن شخصیت دانش آموزان امید داشت که به‌طور حتم در چند سال آینده وقتی این دانش آموزان وارد صحنه کار و فعالیت‌های اجتماعی شدند این گفتمان‌ها فعالیت‌های این قشر را سمت دهی می‌کند و اینجاست که گفتمان‌ها تأثیر خود را بر جامعه، گذاشته است.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد برگزاری گفتمان دینی را یکی از موقعیت‌های مناسب برای شنیدن سؤالات و دغدغه‌های نسل امروزی عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب و امن برای طرح پرسش‌های مخاطبان، تعمیق مبانی نظری، اعتقادی و ارزشی مخاطبان به‌واسطه زدودن زنگار شبهات به روش چهره به چهره از دیگر اهداف مهم برگزاری گفتمان‌های دینی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha