شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمود الله مرادی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تنها مختص به بدحجابی دانست، بلکه هستند مدیران، مسئولان و افرادی که با عمل و کردار خود خدمات نظام اسلامی را زیر سئوال می برند که این کار بدترین و ناشایست ترین منکر است.

محمود الله مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اهمیت ادای فریضه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: به نظر بنده در بحث انجام و ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید تا می توانیم از برخورد سلبی پرهیز کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: امروز خوشبختانه در تمامی شهرستانهای استان کردستان شاهد وجود ستادهای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که این می تواند تا حد زیادی از ناهنجاری موجود در جامعه بکاهد.

وی با اشاره به اینکه قیام و نهضت امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا برای برپا داشتن سنت رسول خدا (ص) که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: فریضه امر به معروف  وظیفه تمامی مسلمانان است و نباید آن را جهاد کفایی نامید، بلکه این دستور خداوند متعال باید توسط تک تک افراد جامعه اسلامی انجام شود.

الله مرادی در ادامه سخنان خود به حدیثی از امام حسین (ع) درباره اهمیت جاری و ساری بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: اباعبدالله حسین علیه السلام می فرمایند: «أَنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِي أُمَّةِ جَدِّي ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَر وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّي وَ أَبِي‏عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ/همانا من از روى سبكسرى و گردنكشى، و نيز براى ايجاد فساد و ستمگرى دست به اين قيام نزدم، بلكه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قيام كردم، و مى‏خواهم «امر به‏ معروف‏» و «نهى از منكر» كنم، و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب علیه السلام عمل كنم ».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: از همه مسئولان و مدیران استان درخواست داریم که با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان همکاری و تعامل مناسبتی را داشته باشند، زیرا کار ما عملی دینی و فرهنگی است و کوتاهی در آن عواقب ناخوشایندی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

الله مرادی در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تنها مختص به بدحجابی دانست، بلکه هستند مدیران، مسئولان و افرادی که با عمل و کردار خود خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال می برند که این کار، بدترین و ناشایست ترین منکرات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha