جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: برنامه محوری ارتقای مهارت های تبلیغی طلاب و فضلای حوزه باید بر اساس اقتضائات بومی مناطق مختلف کشور صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور در اولین سفر رسمی خود به قم و در دیدار با علما و مراجع تقلید بر لزوم مجهز شدن طلاب و روحانیون به مهارت‌های نوین تبلیغی تاکید کرد، ابراز داشت: این رویه و اولویت سازمان تبلیغات حقیقتاً امر مهم و شایسته و بایسته ای است چرا که مجهز شدن حوزویان مبلغ به مهارت های نوین تبلیغی باعث می شود که آن ها به خصوص در ارتباط هر چه بهتر و بیشتر با نسل جوان موفق تر باشند.

وی افزود: از سویی شرایط و اقتضائات امروز می طلبد که ما در این راستا گام های جدی تری برداریم که البته باید گفته در سال های اخیر ، کارهای خوبی از سوی حوزه و مراکز و نهادهای حوزوی همچون دفتر تبلیغات اسلامی برداشته شده و این روند و فعالیت باید تا ثمردهی لازم و مطمئن، کماکان ادامه داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین گفت: البته بنده حدود هشت سالی است که مهارت های تبلیغی را به اساتید حوزه و دانشگاه تدریس می کنم و برای این مهم تاکنون به شهرهای مختلف کشور نیز سفر کرده ام و بر اساس تجربه و دانشی که داشته ام می گویم که نخستین اولویت در این خصوص ، توجه به مهارت های ارتباطی به شکل بومی شده در امر تبلیغ دین است.

وی اضافه کرد: البته از اولویت های دیگر نباید غافل شد به خصوص این که برای ارتباط بهتر با مخاطب به اصل همدلی و صمیمیت و نیز درک مخاطب باید توجه زیادی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مخدوم همچنین با تاکید بر این که باید این مهارت ها به خوبی به طلاب و فضلای حوزوی آموزش داده شده و در این خصوص استمرار وجود داشته باشد، بیان داشت: آنچه مهم است این که بر اساس شرایط و اقتضائات بومی، این آموزش ها صورت گیرد چرا که نمی توان برای همه مناطق کشور در امر تبلیغ یک نسخه واحد را تجویز کرد و همچنین نباید برای توفیق در این خصوص از اصل لزوم سازگاری مهارت های تبلیغی با ادبیات دینی نیز غافل شد.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که با توجه به این که حوزویان به عنوان مبلغ دینی با لایه های مختلف جامعه و مردم ارتباط دارند لذا می بایست با فناوری های به روز دنیا به ویژه ابزار رسانه و خبر آشنا بوده و از آن بهرمند شوند، به این جهت که خود استفاده از رسانه یکی از شیوه های نوین تبلیغ می باشد و به دلیل جذابیت هایی که در رسانه وجود دارند انتقال مفاهیم دینی و انجام رسالت تبلیغی به این واسطه مورد اقبال افکار عمومی قرار می گیرد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha