جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه های راهبردی در حوزه فرهنگی، گفت: تا پایان سال ۹۷، برنامه راهبردی و نقشه راه نهاد نماز جمعه طراحی و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، در نشستی با دکتر مخبر دبیر شورای انقلاب فرهنگی، با اشاره به نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور و ظرفيت ائمه جمعه برای تحقق نقشه اصلی و سیاست های فرهنگی، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید نسخه سازی شود و ائمه جمعه با توجه به نفوذ کلام می توانند خط نگهدار خوبی برای تحقق آن باشند.

وی، ارسال بسته های فرهنگی مناسب برای شناخت بیشتر ائمه جمعه از سیاست های فرهنگی کشور را ضروری دانست و افزود: ذهن ائمه جمعه ما باید مبتنی بر نقشه روشنی تجهیز بشود تا بتوانند سهم مباشر خود را دریافت کنند و در جامعه مطالبه گر باشند.

نماز جمعه بهترین شبکه رسانه ای است

دکتر مخبر، دبیر شورای انقلاب فرهنگی نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک، آشنایی ائمه جمعه با فضای فرهنگی جهانی و ملی و منطقه ای را موجب اشراف و منشاء تحول علمی و فرهنگی در جامعه ذکر کرد و گفت: نماز جمعه بهترین شبکه رسانه ای است که در صورت استفاده صحیح می توانیم با موج آفرینی فرهنگی جلوی آسیب ها را در جامعه بگیریم.

 در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید نمایندگان دو طرف اولویت های همکاری را بررسی و تفاهم نامه فی مابین منعقد گردد.

امامان جمعه پرچمدار فرهنگی کشور باشند

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین در هم اندیشی ائمه جمعه استان البرز،  ضمن قدردانی از تلاش های ائمه جمعه در عرصه های فرهنگی، به جایگاه امامت جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امامان جمعه باید پرچمدار فرهنگی کشور باشند و از ظرفیت های فرهنگی منطقه برای پیشبرد اهداف و برنامه های نماز جمعه استفاده کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن تبیین روش مقام معظم رهبری به ویژه در شرایط التهاب اجتماعی و سیاسی، افزود: نقد متوازن و به اندازه، ارتباط بیشتر با اصناف و گروه ها، توجه و خدمت رسانی به قشر ضعیف جامعه و ایجاد امید راه عبور از مشکلات کنونی می باشد و باید روش مقام معظم رهبری را ملاک عمل خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه های راهبردی در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷، برنامه راهبردی و نقشه راه نهاد نماز جمعه طراحی و ابلاغ خواهد شد.

در پایان هریک از ائمه جمعه استان، گزارشی از وضعیت فرهنگی و اقدامات انجام شده ارائه کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha