چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد

حوزه/ یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت ولایتمدار ایران باید آگاه بوده و با بصیرت و هوشیاری توطئه های دشمنان را خنثی و از انقلاب و آرمان های والای امام(ره) و شهدا دفاع نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نادر میرسرگزی، در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) مینودشت به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی و مشکلات اقتصادی کنونی جامعه پرداخت.

میرسرگزی با اشاره به وضعیت کنونی و تحولات سیاسی دنیا بیان کرد: آنچه در مسائل سیاسی با آن مواجه هستیم، حول دو محور؛ راهبرد در تقابل با آمریکا و ظرفیت های جمهوری اسلامی برای خروج از این وضعیت است که انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه در آستانه 40 سالگی خود با فشارهای سنگین اقتصادی وتفکر لیبرال و متحدان آمریکا با آن مواجه است.

وی اذعان کرد: تمرکز دشمن به جمهوری اسلامی و هدف قرار دادن اقتصاد کشور، ناشی از شکست و ناکامی های مکرر در طی 40 سال گذشته و ناکارآمدی حمله نظامی آمریکا و متحدانش از طریق جنگ تمام عیار اقتصادی و فشار بر ایران است تا بتوانند جلوی پیشرفت های کشور را گرفته و به عمق راهبردی منطقه و بازدارندگی نظامی به اهداف خود در منطقه خاورمیانه دست یابد.

کارشناس مسائل سیاسی در تعریف جنگ اقتصادی توضیح داد: جنگ اقتصادی عبارت است از مجموعه اقدامات عامدانه و غرض ورزانه و هدفمند دشمن با ابزارهای اقتصادی مانند؛ پول، بانک، تحریم، محاصره اقتصادی، ابزارهای غیراقتصادی و دیپلماسی اجباری و عملیات اخلال گرانه که با هدف تضعیف مقاومت ملی و تغییر رفتار و رژیم اعمال می شود.

میرسرگزی با بیان این که در شرایط کنونی، جنگ اقتصادی و فشار روانی از طریق فضای روانی نامناسب انجام می شود، عنوان کرد: به آشوب کشاندن ایران، ناامنی و امنیتی کردن فضای کشور، ناکارآمد نشان دادن نظام، بی اعتماد ساختن مردم نسبت به مسئولان، القای یأس و ناامیدی نسبت به آینده از جمله مهمترین اهداف دشمنان و اعمال فشار اقتصادی به مردم است.

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این باره، خاطرنشان کرد: امروزه بخشی از مشکلات عرصه اقتصاد به خاطر سیاست های خصمانه آمریکاست که در عرصه جنگ، هر فردی که به نفع کشور فعالیت نماید، جهاد کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله، آمریکا توان افزایش تحریم ها در 13 آبان بر ایران را به دلیل افول جایگاه بین المللی خود تا سال 2015 در نظام بین المللی نخواهد داشت.

میرسرگزی، وضعیت بغرنج آمریکا در وضعیت نظامی، چالش جبهه ای مختلف با آمریکا، چالش جنگ اقتصادی آمریکا با اروپا، چالش جنگ اقتصادی تجاری آمریکا با چین و روسیه را از مشکلات پیش روی دولت آمریکا دانست و ظرفیت های عظیم و غنی جمهوری اسلامی از جمله منابع سرشار زیرزمینی، ظرفیت های کشاورزی و توان فنی مهندسی را به عنوان موفقیت های ایران اسلامی معرفی کرد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز و شهادت هموطنان عزیز، اظهار کرد: دشمنان از هر راه ممکن جهت رسیدن به اهداف شوم خود وارد می شوند اما ملت ولایتمدار ما باید آگاه بوده و با بصیرت و هوشیاری توطئه های دشمنان را خنثی و از انقلاب و آرمان های والای امام(ره) و شهدا دفاع می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha