پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب مهاجران الی الله

حوزه/ دبیر مجموعه کتاب های «مهاجران الی الله» از رونمایی تازه ترین اثر مجموعه هنری تبلیغی عقیق در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم کشور خبرداد.

مهدی شریفی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: خانواده هنری تبلیغی عقیق از مجموعه های تبلیغی است که سعی دارد با رویکرد کاملا حرفه ای و هنری به توسعه و ترویج مبانی ارزشی در جامعه بپردازد.

وی افزود: پس از حادثه دردناک منا در سال 94، در حالی که بیش از یک سال و نیم از فعالیت مجموعه خانواده هنری تبلیغی عقیق می گذشت و با توجه به عمق حادثه تصمیم گرفتیم فعالیت موثری در این عرصه انجام دهیم و به همین جهت با همکاری مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کتابچه ای با عنوان «مهاجران الی الله» منتشر شد.

وی تصریح کرد: این کتابچه یک جلدی  که به شکل روایت داستانی نیز تهیه شده بود ،  ویژه دو شهید منتشر شد؛ اوایل سال 95 در مجموعه عقیق بر آن شدیم که این حرکت را از قالب یک کتابچه خارج کرده و با توجه قدم اولیه سعی شد در جهت معرفی و تبیین شخصیت این شهدای قرآنی و با رویکرد هنری، فعالیتی در خور این شهدا انجام شود.

دبیر مجموعه کتاب های مهاجران الی الله با بیان این مطلب که با توجه به رویکرد کاملا حرفه ای و هنری خانواده هنری تبلیغی عقیق تولید یک مجموعه کتاب غنی با محوریت پنج شهید قرآنی در دستور کار قرار گرفت بیان کرد: به جهت رعایت جوانب حرفه ای تولید این کتاب و اعمال تراز هنری قرار شد که این کتب در سه فاز تولید شود.

وی افزود: در فاز اول، تحقیقات میدانی در سه شهر مشهد، یزد و آبادان آغاز شد؛ به همین جهت نیروهای پژوهشی به سه استان اعزام شدند و با خانواده، دوستان، همراهان و اهالی فرهنگ و قرآن و جلسات قرآنی و... این شهرها مصاحبه های تفصیلی انجام شد.

شریفی با ذکر این مطلب که این مصاحبه ها مواد اولیه تولید این آثار بود زیرا برای رسیدن به اثری در خور نمی توانستیم بر اطلاعات موجود در اینترنت و اطلاعات پراکنده تکیه کنیم بیان کرد: در تحقیقات نیز با توجه به بضاعت مجموعه سعی شد که جوانبی که برای تکمیل اثر نیاز بود رعایت شود.

وی نگارش داستانی را فاز دوم این مجموعه ذکر کرد و افزود: در این مرحله نیز سعی بر حفظ وزانت اثر بود؛ به همین منظور از داستان نویسان حرفه ای و رزومه دار قمی و شهرستانی که با مجموعه عقیق نیز همراه بودند استفاده شد؛ البته رایزنی های متعددی در این زمینه انجام شد ولی در نهایت نویسندگان این پنج اثر انتخاب شدند و با روحیه و نگاه کاملا جهادی و با نیات مخلصانه با پروژه همراه شدند؛ زیرا اگر این نگاه وجود نداشت، قطعا نتیجه مناسبت نیز حاصل نمی شد.

شریفی با اشاره به انتخاب نویسندگان هر جلد یادآورشد:  پس از طی مراحل مختلف جلد شهید حسنی کارگر به اعظم عظیمی از نویسندگان قوی و جوان مشهدی که صاحب مجموعه داستان کوتاه و از خانواده عقیق است سپرده شد؛ کتاب شهید حسن دانش نیز توسط محمدعلی رکنی از داستان نویسان جوان و قوی قم که برنده جایزده شهید غنی پور نیز شده است نگارش شد.

دبیر مجموعه کتاب های مهاجران الی الله گفت: کتاب ویژه دو شهید آبادانی یعنی شهید فواد مشعلی و شهید محمد سعید سعید زاده نیز توسط امیرحسین معتمد، نویسنده روایت یحیی نوشته شد؛ البته در کتاب مرتبط به شهید سعید زاده مریم حسینی به عنوان نویسنده در این اثر همکاری داشت و برخی ادیت ها و نواقص نیز توسط وی تکمیل شد؛ همچنین کتاب مرتبط به شهید امین باوی با عنوان ملا امین توسط علی غبیشاوی از نویسندگان و رمان نویسان کشور نوشته شد.

وی با بیان این مطلب که در این زمینه سراغ نویسندگان صاحب رزومه رفتیم و سعی کردیم که کارها به شکل هنری و قوی نوشته شود اظهارکرد: در همین راستا به حسب رعایت اصول حرفه ای و حفظ هماهنگی و سیاق نگراش و.... بنده نیز به عنوان دبیر با این مجموعه همکاری کردم.

وی گفت: به جهت رعایت اصول حرفه ای سعی کردیم مرحله ویراستاری هنری نیز به این اثر اضافه شود؛ پس از رایزنی در زمینه انتشار اثر، توافقاتی با کتابستان معرفت که دارای نگاهی انقلابی و همسو با این مجموعه دارند حاصل شد و این کتاب به شکل مشارکتی منتشر شد.

رونمایی، در بزرگترین رویداد قرآنی کشور

وی از رونمایی این اثر در روز سه شنبه هفته جاری خبرداد و بیان کرد: قرار بود این اثر با حضور خانواده شهدای منا و در سالروز فاجعه منا با همکاری سازمان اوقاف کشور رونمایی شود ولی به دلایل فنی این امر میسر نشد.

وی گفت: در همین راستا مقرر که این اثر در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم که 10 مهر در اراک برگزار می شود و بزرگترین اتفاق قرآنی کشور است با حضور نخبگان قرآنی کشور رونمایی شود.

دبیر مجموعه کتاب های مهاجران الی الله بیان کرد: پس از رونمایی اثر و پیش از اربعین نیز با حضور نویسندگان و خانواده شهدای قرآنی منا سه محفل تجلیل و معرفی این آثار برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha