جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امین‎نیا در حرم رضوی

حوزه/خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) الگوی کامل وفاداری هستند، گفت: زندگی هر کدام از یاران امام حسین(ع) درس‌های آموزنده‌ای دارد که دقت در آن می‌تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهدمقدس،حجت الاسلام مرتضی امین‎نیا، در ویژه برنامه‎ عزاداری حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: امام حسین(ع) در مسیر مدینه تا کربلا در مواقع مختلف، شهادت خویش را اعلان ‌کرده و به یاران خود اجازه مرخصى می‌دادند و بیعت را از آنان برمی‌داشت تا مبادا کسی از روی اکراه و حیا در رکاب او بماند.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: ایشان در شب عاشورا و براى آخرین بار این موضوع را با صراحت مطرح کردند و طی سخنانی خطاب به همه یاران خود از جمله یاران خاص و نزدیک به خود فرمودند که من بیعت خود را از شما برداشتم و به همه شما اجازه مى‌دهم که از این تاریکى شب استفاده کرده و هریک از شما دست یکى از افراد خانواده مرا بگیرد و به سوى آبادى و شهر خویش حرکت کند و جان خود را از مرگ نجات بخشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) الگوی کامل وفاداری هستند، عنوان کرد: اولین کسى که پس از سخنرانى امام(ع) لب به سخن گشود برادرش عباس بن على(ع) بود. او چنین گفت که «لا اَرَانااللّه ذلِکَ اَبَداً»؛ خدا چنین روزى را نیاورد که ما تو را رها کنیم و به‌سوی شهر خود برگردیم.

وی افزود: نکته قابل توجه در بیانات یاران امام حسین(ع) دوری از تعلقات دنیایی، شوق شهادت و از جان‌گذشتگی و نیز شوق به دیدار خداوند است.

حجت الاسلام امین‏‌نیا ابراز کرد: زندگی هر کدام از یاران امام حسین(ع) درس‌های آموزنده‌ای دارد که دقت در آن می‌تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد چرا که به راستی عاشورا اقیانوسی است که با غرق شدن در آن شگفتی‌های زیادی را خواهیم دید.

وی گفت: اصحاب با وفای امام حسین(ع) یکی از عوامل مهم ماندگاری حادثه عاشورا به‏‌شمار می‏روند که با بصیرت، آگاهی، مقاومت و پایداری در کنار آن حضرت تا آخرین لحظات باقی ماندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha