سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه سوم محرم نقش حضرت زینب کبري(س) در کربلا در ویژه برنامه‎های سخنرانی حرم مطهر رضوی تبیین می‎شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم زائران زیادی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‏شوند لذا معاونت تبلیغات نیز سعی کرده در تمام رواق‎ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برنامه‎های عزاداری و روضه خوانی برپا کند.

وی تصریح کرد: افزون بر برنامه عزاداری دیگر برنامه‎های فرهنگی نیز تدارک دیده شده که در قالب سخنرانی، شب شعر دعبل، نشست تخصصی، حلقه معرفت، پرسمان دینی، توزیع تولیدات فرهنگی، مرثیه سرایی، روضه خوانی، پایگاه‎های آداب زیارت و مشاوره دینی برگزار می‎شود.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در این هفته حجج الاسلام و المسلمین حائری‎زاده، پناهیان، مهدوي‎ارفع، شریعتی‏‌تبار، رضایی تهرانی و عابدینی در رواق امام خمینی(ره) و مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی قبل و بعد از هر وعده نماز یومیه را زمان برگزاری سخنرانی، مداحی و قرائت ادعیه اعلام کرد و افزود: «درس‎هایي از نهضت عاشورا»، «پیام‎هاي اخلاقی جریان کربلا»، « شرح خطبه حضرت زینب(س) در کوفه» و « نقش حضرت زینب کبري(س) در کربلا» از موضوعاتی است که در محافل سخنرانی و عزاداری حرم رضوی مورد تبیین قرار می‎گیرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از قرائت زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا، دعای توسل و دعای کمیل در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی چون حلقه معرفت، سخنرانی، روضه خوانی، پرسمان دینی و.... در رواق حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha