شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ وقتی شهید حججی در آن شرایط سخت و در دستان قوم ظالمی قرار گرفته بود، ترس و واهمه ای در چهره رشید، شجاع و با صلابت او مشاهده نمی شد، چرا که خداوند و فرشتگان او را همراهی می کردند و به او بشارت می دادند که غمگین نباش و ما شما را به خوبی همراهی خواهیم کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با خانواده شهید سرافراز شهید محسن حججی گفت: شهدای مدافع حرم در شرایط سخت در برابر گروه های تروریستی استقامت و ایستادگی کردند و هیچ گاه ترس و اندوهی در این عزیزان نبود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی، شهید حجت اسدی، شهید سیاهکالی مرادی و شهید رضایی این رسالت اصلی را داشتند که راه پیغمبران را طی نمایند، چرا که ائمه معصومین (ع) همیشه به پیروان خود تاکید کرده اند که در برابر ظلم ایستادگی کرده و دین خدا را احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: وقتی شهید حججی در آن شرایط سخت و در دستان قوم ظالمی قرار گرفته بود، ترس و واهمه ای در چهره رشید، شجاع و با صلابت او مشاهده نمی شد، چرا که خداوند و فرشتگان او را همراهی می کردند و به او بشارت می دادند که غمگین نباش و ما شما را به خوبی همراهی خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم به ما می‌آموزد که صحبت درباره شهدا دارای آدابی است، زیرا شهید در پیشگاه حق دارای جایگاه ویژه ای است؛ در سوره بقره خداوند می‌فرماید: "زمانی که می‌خواهید درباره شهید صحبت کنید شهدا را مرده نپندارید، آنها زنده هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در سوره آل عمران خدا می‌فرماید: "نباید حتی در خیال و فکر خود نیز شهدا را مرده بپندارید بلکه آنها زنده هستند و نزد ما روزی می‌خورند"، از زمانی که خون شهید روی زمین می‌ریزد به میهمان ویژه خدا تبدیل می‌شود و خداوند از نور وجود خود آنها را مورد پذیرایی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: شهدا وقتی وارد بهشت می شوند که به مقام مکرمین می رسند، چرا که مکرمین عالی‌ترین درجه کرامت است؛ انسان‌هایی که از گناه دوری کردند و طمع خود را از دنیا برداشتند خداوند کرامت را نصیب آنها خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha