پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سی و ششمین راهپیمایی عزاداری عاشوراییان در ولز انگلستان + تصاویر

حوزه/ جامعه اسلامی مسجد ولز انگلستان، سی و ششمین دسته عزاداری حسینی را با حضور صدها شرکت کننده در روزهای اخیر برگزارکرده است. گفته می شود که شهر نیوپورت در ولز، نخستین شهر اروپایی می باشد که شاهد عزاداری حسینی در ۳۶ سال پیش بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جامعه اسلامی مسجد ولز انگلستان درشهر نیوپورت، در روزهای اخیر سی و ششمین راهپیمایی عزاداری عاشورائیان را با حضور صدها شرکت کننده برگزار کرده است.

در این دسته عزاداری صدها تن از مردان، زنان و کودکان با لباس های سرتاپا سیاه شرکت داشتند. برخی عزاداران پرچم های حسینی به دست داشته و با صدای بلند سینه می زدند و روضه می خواندند.

عزاداران حسینی همچنین جزواتی را میان رهگذران و ناظران در خیابان توزیع می کردند که در آن ها علل راهپیمایی حسینی این گونه توضیح داده شده بود: امروز مسلمانان با حسین (ع) تجدید میثاق می کنند. و متعهد می شوند که میراث او را که ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و جان فشانی برای برقراری عدالت، صلح و آزادی همگان می باشد، هرگز فراموش نکنند.

به رهگذران همچنین نوشیدنی رایگان از جمله بطری های آب معدنی و آب میوه داده شد.

گفتنی است درحالی که دستجات  عزاداری حسینی هر ساله در کشورهای مختلف جهان از جمله مناطق مختلف اروپا و آمریکا برگزار می شود، شهر نیوپورت در ولز انگلستان نخستین شهر اروپایی است که میزبان این رویداد مهم شیعیان در ایام  محرم بوده است  و به گفته برگزارکنندگان جامعه اسلامی ولز، هم اکنون 36 سال از نخستین راهپیمایی عاشورایی در این شهر می گذرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha