جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمی

حوزه/ حکومت اسلامی بهترین حقوق دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان، برنامه سیاسی اقتصادی و نظامی را دارد و اسلام جدای از ضروریات جامعه نیست و بر نیاز اجتماعی و ضروریات جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عباس رحیمی صبح امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حکومت جمهوری اسلامی در چهلمین سال خود قرارگرفته است، حکومت اسلامی امروز ۴۰ساله شده و عدد چهل در دین ما، عدد رسیدن به کمال است.

وی با بیان اینکه برای حکومت دو مشروعیت لازم است تصریح کرد: مشروعیت الهی که اسلامی بودن آن و مشروعیت مردمی که جمهوری بودن آن است، وقتی فقیه در راس کشور باشد اسلامیت محقق شده و وقتی مردم نیز رای می دهند مردمی می شود و همه اینها در جمهوری اسلامی جمع شده است.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه  نظام ایران درسایه اسلام و جمهوری بودن به سمت نظام الهی رفت و مجلس و قوانین براساس اسلام نوشته شد و شورای نگهبان و حقوقدانان مشروعیت اسلامی را در قوانین جای دادند ادامه داد:  تبلور جمهوری اسلامی در قانون اساسی دیده می شودوی کی از ارکان جمهوری اسلامی ولی فقیه است که تا کنون در این چند سال از وجود ولی فقیه بهره مند بوده ایم.

امام جمعه خمینی شهر اذعان کرد:حکومت اسلامی بهترین حقوق دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان، برنامه سیاسی اقتصادی و نظامی را دارد و اسلام جدای از ضروریات جامعه نیست و بر نیاز اجتماعی و ضروریات جامعه است.

رحیمی افزود:حکومت اسلامی امروز 40ساله شده و عدد 40 در فرهنگ دینی ما یک عدد مقدسی است؛ انقلاب اسلامی امروز به بلوغ رسیده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد :انقلابیون و صاحبان انقلاب در حال ترک دنیا هستند و این انقلاب به نسل جدید سپرده می شود، دشمنان با صراحت وارد عمل شده اند و دنبال آن هستند که40سالگی نظام را شکست دهند.

استاد حوزه افزود: باید انقلاب را به نسل آینده و مردم بازگو کنیم؛ از کلی گویی فاصله بگیریم؛ مقایسه ای در زمینه های مختلف  کرده و دستاوردهای پس از انقلاب را با نداشته های قبل از آن بررسی کنیم؛ انقلاب اسلامی مورد هجمه است و اکنون که به 40سالگی و بالندگی رسیده، آمریکایی ها صراحتا وارد عمل شده اند.

وی در پایان گفت:همه افراد جامعه مسئولیت دارند این انقلاب را به نسل آینده معرفی کنند و بگویند که حکومت اسلامی برای ملت چه دستاوردهایی را به دست آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha