جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این استان از نظر موقوفات حوزه علمیه جزء آخرین استان‌های کشور است، بر ضرورت اهتمام واقفان به ثبت وقف با نیت رفع نیازهای حوزه خراسان شمالی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از گذشته‌های دور تاکنون مردمی بوده و با مشارکت مردم فعالیت می‌کردند، گفت: یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در این زمینه ثبت وقف با نیت کمک به حوزه علمیه در شهرهای مختلف بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از هزینه‌های مدارس علمیه از محل درآمد موقوفات مرتبط تأمین می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه حوزه علمیه خراسان شمالی در سطح کشور جزء آخرین استان‌ها ازنظر موقوفه‌های حوزوی بوده و درنتیجه از این محل درآمد پایینی داریم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حالی که سایر استان‌ها در این زمینه وضعیت بهتری دارند، اما در استان ما پردرآمدترین موقوفه حوزه علمیه خراسان شمالی، مدرسه علمیه اسفراین با چند باب مغازه است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بهترین کسانی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند خود روحانیان و طلاب هستند که در جامعه و در بین فامیل و اقوام اثرگذاری دارند و می‌توانند با تبلیغ مناسب آن‌ها را به سمت وقف با نیت حوزه‌های علمیه سوق دهند.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است واقفان و خیران و به‌ویژه والدین و اقوام طلاب در بحث وقف حوزوی ورود کنند، اضافه کرد: واقعیت آن است که در خراسان شمالی درزمینهٔ وقف با نیت حوزه علمیه وضعیت مناسبی نداریم، ازاین‌رو لازم است طلاب، روحانیان و نخبگان در این زمینه فعالیت بیشتری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha