جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: کسی که در جامعه اسلامی برای سود بیشتر دست به احتکار کالاهای اساسی و ضروری مسلمین می زند، عمل او هیچ فرقی با مشرکین و کفار ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: امروز کشور به دلیل برخی کم کاری های مسئولان دولتی و نظارتی و نیز تحریم های دشمنان، دچار مشکلاتی شده است که همه باید دست در دست دهیم و از این مرحله به سلامتی عبور کنیم.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود گفت: با این شرایط معیشتی و اقتصادی باید اعتراف کرد که برخی از بازاریان اخلاقیات را زیرپا می گذارند و با احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه دامن می زنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه احتکار از گناهان بزرگ و نابخشودنی در دین مبین اسلام است، افزود: رسول خدا(ص) در تقبیح عمل زشت و ناپسند احتکار می فرمایند:« المُحتَكِرُ في سُوقِنا كالمُلْحِدِ في كِتابِ اللّه/كسى كه در بازار ما دست به احتكار زند به منزله كسى است كه كتاب خدا را انكار كند».

ماموستا خدایی در تفسیر این حدیث از رسول اکرم(ص) گفت: احتکار به اندازه ای در اسلام زشت و گناهی بزرگ است که رسول خدا(ص) این عمل را مساوی با رفتار منکران کلام خداوند متعال می داند، لذا کسی که در جامعه اسلامی برای سود بیشتر دست به احتکار کالاهای اساسی و ضروری مسلمین می زند، عمل و نیت او هیچ فرقی با مشرکین و کفار ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احتکار نه تنها در دین اسلام مذموم و گناهی بزرگ معرفی شده است، افزود: پدیده احتکار از این رو در جامعه بشری؛ عملی ناپسند محسوب می شود، چون باعث ترویج فساد، رشوه، ربا و... در جوامع بشری می گردد.

امام جمعه سنندج با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت های دولتی بر بازار، گفت: در گوشه و کنار این مملکت هنوز افراد بی ایمانی هستند که به خاطر منافع شخصی خود دست به احتکار مایحتاج ضروری ملت می زنند، لذا به جرات می توان گفت که این صنف از بازاریان، یاران شیطان و همراهان دشمنان این نظام مقدس هستند.

ماموستا خدایی تاکید کرد: پیامبر خدا(ص) در جایی دیگر درباره عمل مذموم و پلید احتکار در جامعه می فرمایند:«يَقومُ المُحتَكِرُ مَكْتوبٌ بَينَ عَيْنَيهِ : يا كافِرُ، تَبَوّأْ مَقْعدَكَ مِن النّارِ/ در قيامت بر پيشانى محتكر نوشته شده است: اى كافر! جايگاهت دوزخ باد»!

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود گفت: کسی منکر تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان به ویژه آمریکا نیست، ولی باید اذعان کنیم که برخی در داخل کشور، مردم خودمان را با احتکار کالاهای اساسی؛ تحریم اقتصادی نموده اند و این افراد به عینه آب در آسیاب دشمن می ریزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha