پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین کتابی

حوزه/ حجت الاسلام کتابی با اشاره به اینکه روحانی نباید خود را محصور در حجره کند، گفت: امروز وضعیت جامعه نسبت به ادوار گذشته بسیار تغییر کرده است، لذا حضور کم رنگ طلاب در جامعه می تواند فرصتی ایده آل برای نفوذ دشمن در بین مسلمین باشد.

حجت الاسلام حسین کتابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: طلبه و روحانی وظایف بسیاری بر عهده دارند و در صورت آگاهی از این وظایف بی شک جامعه پیرامون ما به مدینه ایی فاضله تبدیل خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: یکی از وظایف یک طلبه کامل، علم و دانش اوست، البته این علم و دانش باید در راه خدا و در مسیر اصلاح، ارتقا و توسعه جامعه مسلمین باشد، در غیر این صورت این علم در محضر خداوند متعال ارزش خاصی ندارد.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف خیر طلاب در عصر جدید که باید به آن رجوع کنند، مسئله پژوهش می باشد. یک طلبه کامل و با علم باید یک فرد و طالب علوم اسلامی باشد و بخشی از عمرش را صرف دین پژوهی برای خدمت به خلق خدا نماید.

وی با اشاره به اینکه تحقیق در مسائل دینی بر هر یک از طلاب امری واجب و بایسته است، افزود: همچنین یک طلبه انقلابی، ولایتمدار  که دغدغه دین اسلام را دارد، باید در امر تبلیغ جهادگونه عمل کند و هرگز عمل و کردار خود را با مادیات معامله نکند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت حوزه ها برای تحصیل طلاب بسیار مناسب و ایده آل است، لذا این فرصتی مغتنم برای یادگیری علوم دینی و به کار بردن آن در جامعه مسلمین است.

حجت الاسلام کتابی با اشاره به اینکه روحانی نباید خود را محصور در حجره کند، گفت: امروز وضعیت جامعه نسبت به ادوار گذشته بسیار تغییر کرده است، لذا حضور کم رنگ طلاب در جامعه می تواند فرصتی ایده آل برای نفوذ دشمن در بین مسلمین باشد.

این استاد حوزوی یکی دیگر از وظایف طلاب را تمدن سازی اسلامی در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: یک روحانی و یا طلبه باید نقش محور باشد، یعنی بتواند با تبلیغ دین در جامعه اسلامی و حتی جوامع غیراسلامی، زیرساختهای تمدن اسلامی را بنا نهد، بنابراین باید گفت که دین اسلام توانایی و پتانسیل تمدن سازی را دارد.

حجت الاسلام کتابی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: درک و فهم دقیق فقه و مبانی اسلامی از دیگر وظایف طلاب امروز است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز به محلی برای جولان شبهات دینی علیه دین اسلام تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر دشمنان دین خدا و وحدت جهان اسلام با استفاده از امکانات فراوان رسانه ای خود، به دنبال استحاله نسل های جوان و نوجوان کشور هستند، بنابراین روحانیون و طلاب در این بین وظایف بسیار سنگینی به عنوان پاسداران دین رسول خدا (ص) بر عهده دارند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج افزود: یکی دیگر از وظایف حوزه های علمیه و طلاب، الگوسازی اسلامی در جامعه امروزی است. جامعه اسلامی امروز بیشتر از هر زمان دیگر در خطر استحاله و ورود افکار و عقاید التقاطی است، بنابراین روحانیون و طلاب باید آماده ورود به میدان جنگ نرم و فرهنگی باشند و اجازه ندهند که افکار منحط و مطرود دین اسلام را هدف خود قرار دهد.

حجت الاسلام کتابی عنوان کرد: طلبه و روحانی باید به عنوان نیرویی در خدمت رسالت های دین اسلام و رسول اکرم (ص) شناخته شود و خود را سرباز امام زمان (عج) بداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha