پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، به مناسبت هفته ملی دریانوردی، مدیرکل، معاونین و مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تبریک هفته ملی دریانوردی، بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های توسعه و پیشرفت از حیث سرزمینی، جغرافیای کرانه‌ای است به همین خاطر همیشه تمدن‌ها، آبادانی‌ها و توسعه و پیشرفت‌ها در کنار دریاها و رودخانه‌ها ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که هم اینک یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی یک جامعه، اقتصاد کرانه‌ای است، افزود: اقتصاد دریایی مربوط به فضای آب و حضور در دریاهاست ولی اقتصاد کرانه‌ای، اقتصادی تلفیقی از آب و پیش کرانه و پس کرانه است.

وی بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهایی که دارای کرانه و ساحل هستند درصد بالایی از آمار تولید ناخالص ملی آنها، مرتبط بر اقتصاد کرانه‌ای است.

نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه اظهار داشت: آبراه‌ها برای سرزمین‌هایی که دارای این مزیت هستند یک نعمت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت اقتصادی، دارا شدن قدرت رقابت بین المللی و ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با محیط پیرامونی است.

وی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر در جهت تولید ناخالص ملی بسیار کم از دریا استفاده می شود و آمار بسیار پایینی دارد و این نیازمند استفاده بیشتری از دریا است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه افزود: در استان بوشهر با دارا بودن طول ساحل بسیار زیاد، باید از این نعمت استفاده بیشتری شود و در این رابطه، باید برنامه ریزی‌های بسیار مدوّنی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه بوشهر همچنین اظهار داشت: ظرفیت‌های استفاده از اقتصاد دریا باید در استان بوشهر گسترش پیدا کند که یکی از آنها، توسعه زیرساختی است.

در ابتدای این دیدار سیاوش ارجمند زاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گزارش مفصلی از فعالیت های زیر ساختی و عملکرد بندر بوشهر و بنادر تابعه استان ارائه کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha