جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به جایگاه رفیع قرآن در زندگی بشر امروزی، گفت: علما، روحانیون و طلاب باید تعمق بیشتری در قرآن کریم داشته باشند، زیرا سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان در این کتاب نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: طلب علم در اسلام از واجبات دین است، پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند:« طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ أَلا إِنَّ اللّه‏َ يُحِبُّ بُغاةَ العِلمِ/ طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد».

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد: بر همین اساس یکی از وظایف مسلمین در هر زمان و مکانی طلب علم و دانش است. پیامبر اکرم (ص) و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام بدین جهت بر علم آموزی تاکید فراوان دارند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به نقش علم و دانش در توسعه و نشر اسلام در جهان، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جهان اسلام، سطح پایین علم و صنعت در این ممالک است و همین امر زمینه نفوذ دشمنان دین خدا به بهانه کمک های علمی و .... را فراهم آورده است.

وی طلب علم و دانش را در اسلام، نوعی جهاد عنوان کرد و اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) درباره ضرورت و جایگاه علم در بین مسلمین می فرمایند: «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ/هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد».

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه سخنان خود بیان داشت: بنابراین اگر می خواهیم در دنیای امروز از نظر علمی و صنعتی و اقتصادی از کشورهای بیگانه و غربی عقب نباشیم، باید تمام امکانات و پتانسیل های علمی ـ اسلامی را بسیج نماییم و به سمت آینده ای درخشان برای جهان اسلام حرکت کنیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد: خوشبختانه در دین اسلام دانشمندان بسیاری در زمینه های مختلف علوم داریم که در دنیای بشری بی همتا و بی نظیر هستند، لذا باید از این منابع عظیم علمی ـ اسلامی بهترین بهره ها را ببریم.

وی کتاب قرآن را جامع ترین سند مکتوب در بین مسلمین عنوان کرد و گفت: بسیاری از حقایق علمی در قرآن کریم نهفته است که تاکنون بخش کوچکی از آن هویدا و کشف شده و هنوز بسیاری از زوایای این کتاب برای همه ما ناشناخته مانده است، لذا علما، روحانیون و طلاب باید تعمق بیشتری در این کتاب الهی داشته باشند، زیرا سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان در این کتاب نهفته است.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان داشت: امروز همه شما طلاب که در مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم دینی هستید، باید تلاش کنید با مطالعه دیگر کتب اسلامی که منابع عظیمی از علوم انسانی و تجربی در آنها نهفته، چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهید، زیرا این روزها با وجود جریان های منحرف تروریستی تعریف بالعکسی از دین اسلام و قرآن توسط دشمنان صورت گرفته  که این رویه باید با تلاش و همت شما سربازان دین خدا اصلاح و از اذهان پاک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha