چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۶ نفر در آلمان به اتهام تشکیل گروه تروریستی نئونازی بازداشت شدند

حوزه/ در بیانیه ای که امروز دادستان فدرال آلمان منتشر کرد، ۶ نفر در شهرستان کمنیتس در آلمان شرقی به اتهام راه اندازی یک گروه تروریستی نئونازی و تلاش برای ترور شخصیت ها و سیاستمداران خارجی بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از CNN، به گفته دادستان فدرال آلمان، شش نفر در شهرستان کمنیتس در آلمان شرقی به اتهام تشکیل یک گروه تروریستی نئونازی و نژادپرستی بازداشت  شده اند.

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، دادستان ها اعلام کردند: بر این باور هستند که این شش مرد،که همگی ملیت آلمانی داشته و 20 - 30 سال سن دارند، یک گروه تروریستی با نام «انقلاب کمنیتس» تشکیل داده و قصد داشته اند حملات تروریستی علیه سیاستمداران و شهروندان خارجی انجام دهند. آنها همچنین به دنبال دستیابی به سلاح های نیمه اتوماتیک بودند.

در این بیانیه آمده است که این افراد توسط یک گروه تحقیقی دادستانی از سوی دادگاه فدرال در روزهای دوشنبه و سه شنبه مورد بازجویی قرار می گیرند. فرد دیگری در ماه گذشته در پرونده ای جداگانه بازداشت شده بود.

دادستان کل آلمان همچنین اعلام کرد که بیش از 100 مامور پلیس در این دستگیری ها در ایالت های زاکسن و بایرن مشارکت داشته اند و اموال مرتبط با آن ها مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است اعتراضات نژادپرستان در کمنیتس در پی مرگ یک آلمانی و بازداشت  یک عراقی و یک سوری به راه افتاد که متهم عراقی متعاقبا آزاد شد. در درگیری ها تظاهرکنندگان نئونازی با سردادن شعارهای هیتلری، غیرسفیدپوستان  و شهروندان خارجی در این کشور را در خیابان ها مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha