جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: طلبه انقلابی گره‌کشای مشکلات کشور خواهد بود، براین اساس حوزه‌های علمیه باید با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری، تربیت طلبه انقلابی را در اولویت کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، عصر دوشنبه در جلسه مشترک مسئولین مدارس علمیه امام خمینی ( ره ) و امام خامنه‌ای ارومیه، با اشاره به لزوم وحدت و هماهنگی بین حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: هر دو  مدرسه یک هدف واحد دارند و آن تربیت طلبه انقلابی و کارآمد برای نظام اسلامی و در راستای دفاع از انقلاب است، و لذا هماهنگی بین حوزه‌ها برای پیشرفت علمی و تربیتی طلاب لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: امروز مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت طلبه انقلابی است. طلبه انقلابی گره‌کشای مشکلات کشور خواهد بود، براین اساس حوزه‌های علمیه باید با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری، تربیت طلبه انقلابی را در اولویت کار خود قرار دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان داشت: مدارس علمیه تجربیات خود را در اختیار هم قرار دهند و ضعف‌ها را با استفاده از تجربیات همدیگر برطرف کنند و محیطی علمی و تربیتی ایجاد کنند تا در بستر آن طلاب کارآمد و انقلابی تربیت شوند.

وی اضافه کرد: در مدارس علمیه تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که سطح یک حوزه را به پایان می‌رسانند و نمی‌توانند برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کنند، در شهر ارومیه مشغول به تحصیل شوند و افرادی که وارد تبلیغ در سطح شهر می‌شوند دوره‌های لازم را جهت تاثیر گذاری بیشتر در منابر آموزش دیده باشند.

برپایه این گزارش، در این جلسه مقرر شد شورای مشورتی آموزشی برای اداره هرچه بهتر مدارس علمیه امام خمینی ( ره ) و امام خامنه‌ای ارومیه، متشکل از مسئولین حوزه علمیه استان، رئیس شورای حوزه علمیه استان، مدیران دو مدرسه، یک نفر از شورای روحانیت ارومیه و از هر حوزه یک استاد، تشکیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha