شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست سياسي در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه س اصفهان

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «شبهات پیرامون دفاع مقدس و مسائل روز»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور در جمع طلاب و اساتید مدرسه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، با اشاه به شبهه افکنی دشمنان پیرامون دفاع مقدس، به اولین شبهه پرداخت و گفت: برخی می گویند اصلا چرا جنگ شد؟ در پاسخ باید گفت: دشمن بعد از انقلاب کینه ای عمیق در دل داشت و از شهریور 57 تا شهریور59 تلاش می کرد به هر طریقی که شده ازجمله ترور، کودتا و جنگ داخلی، انقلاب را براندازی کند، اما پس از نا امیدی از این حربه به جنگ پرداخت، بنابراین جنگ بر ایران تحمیل شد و ما جنگ را شروع نکردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جنگ پیروز شدیم؟ افزود: صدام و کسانی که پشت این قضیه بودند در این جنگ به اهداف خود نرسیدند و نتوانستند خوزستان و چاه های نفت را بگیرند.

حجت الاسلام طالب پور با استناد به اسناد تاریخی در مورد چرایی قبول قطعنامه 598 اذعان داشت: اول به دلیل مفاد خود قطعنامه که در آن شروع کننده جنگ صدام معرفی شد و همچنین در این قطعنامه عنوان شد طرفین دعوا باید به مرز بین المللی خود عقب نشینی کنند، خسارت جنگ را باید کشور مهاجم یعنی رژیم بعثی عراق پرداخت نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر نجف اشرف، در پایان با اشاره به حمله تروریستی اهواز، به معرفی گروهک الاحوازیه پرداخت و گفت: این گروه از تجزیه طلبان داخلی است که توسط دشمنان خارجی حمایت و  پشتیبانی می شود و جنایت های زیادی انجام داده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha