جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه دامنه- فريدن

حوزه/ نشست اخلاقی – سیاسی با موضوع «نقش طلاب در مسائل روز جامعه»، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  ناصر صابری، امام جمعه شهر دامنه در نشست اخلاقی–سیاسی با موضوع  «نقش طلاب در مسائل روز جامعه» در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، گفت: شرایط امروز جامعه شرایط حیرت آوری است، شرایطی که جوانان نمي دانند به کدام سمت و سو حرکت کنند، مقام معظم رهبری سمت و سو را نشان داده اند، کمی تیزبینی و بصیرت و هوشیاری می خواهد.

وی در ادامه افزود: باید در حوزه ها دنبال نوآوری باشیم، نیاز به طلبه های متعهد، خوش فکر، با علم و تقوا داريم، امروز فقط علم فقه کفاف نمی دهد؛ امروز مردم درباره اقتصاد از طلبه ها می پرسند، خیلی از تناقض ها را مردم انتظار دارند که طلبه ها برطرف کنند. تناقض تمدن و تدین یا تدین و مدرنیته، برای اینها چیزی تولید نکردیم، اگر ما نگوییم، بیرونی ها و غریبه ها می آیند و می گویند.

حجت الاسلام صابری اظهار کرد: طلبه ها باید مانند مرجع تقلید زمان شناس باشند، هر کدام از شما سفرای دین هستید، مردم به عنوان اسوه و الگو به ما نگاه می کنند؛ امروز متأسفانه دشمن زیاد کار کرده و می خواهد هر چیزی که  منتصب به دین است تضعیف کند.

امام جمعه دامنه در پایان گفت: اگر رجال دینی را تضعیف کنیم، خود همین باعث تضعیف دین می شود؛ در فضای مجازی چقدر به اهل بیت(ع) توهین می کنند، باید هنرمندانه و به دور از مبالغه و با منبرهای خوب با مطالعه مردم را آگاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha