جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوانسار

حوزه/ نشست سیاسی، اخلاقی و تربیتی با سخنرانی یکی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آقای عبدالله سرپرست، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در اين نشست، گفت: قرن ها از واقعه جانسوز کربلا می گذرد اما هنوز دشت نینوا به یاد دارد که چگونه حضرت عباس علیه السلام به یاد لب های تشنه کودکان برادرشان آب را رها کرده و به سمت خیمه ها شتافتند. ولایتمداری درس هرلحظه شهدای کربلاست و این بود رمز پیروزی و ماندگاری آن ها .

وي ادامه داد: خداوند متعال در حدیث قدسی می فرمایند: ای بنی آدم من همه موجودات را برای تو آفریدم و تو را برای خودم، ای کاش ما به عظمت این سخن خداوند پی می بردیم و می فهمیدیم که نزد پروردگار خود از چه جایگاه ویژه ای برخورداریم.

وی افزود: دشمن با تمام قوا درصدد از بین بردن اسلام و انقلاب ماست و ما هم باید همه تلاش خود را به کار ببریم، تا همچون زمان دفاع مقدس بتوانیم دشمن را شکست بدهیم و با هجمه های فرهنگی آن ها مقابله کنیم.

سرپرست همچنین ابراز داشت: در دفاع مقدس این طور نبود که تنها مردان حضور داشته و گوش به فرمان امام(ره) باشند، بلکه زنان نیز نقش ویژه و پررنگی ایفا نمودند چه در جبهه های نبرد و چه در پشت جبهه ها که به عنوان نمونه می توان به برخی از آن ها اشاره کرد ازجمله حفاظت از مهمات، رسیدگی به مجروحان، پشتیبانی از رزمندگان و تدارکات جبهه ها، تهیه آب و غذا و رساندن به جبهه ها، ترغیب و تشویق فرزندان خود به حضور در جبهه ها و .....

وي در پایان اشاره ای به خاطرات خود از حضور در جبهه داشته و جلسه را با پاسخگویی به برخی از سؤالات به اتمام رساند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha