سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نخستین مسجد و مرکز اسلامی در شهر کانادایی ایردری افتتاح شد + تصاویر

حوزه/ مسلمانان جامعه اسلامی شهر ایردری در استان آلبرتا که سالهای سال منتظر افتتاح یک مسجد برای برپایی نمازهای جماعت بودند، از افتتاح مسجد و مرکز اسلامی در این شهر بی نهایت خوشحالند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، مسلمانان جامعه اسلامی شهر ایردری در استان آلبرتای کانادا، بالاخره شاهد افتتاح یک مسجد و مرکز اسلامی بودند.

جامعه اسلامی این  شهر کانادایی که سال های سال هیچ مکانی برای برگزاری اجتماعات اسلامی و نمازهای جماعت نداشته، همیشه مجبور بودند نمازهایشان را در منازل  شخصی یا کلیسای محلی بخوانند و یا این که به مساجد کلگری، شهر مجاور سفر کنند.

با افتتاح این مرکز اسلامی و مسجد، از این پس نمازهای جماعت یومیه و نمازهای جمعه برای مومنین در این مکان برگزار خواهد کرد. برگزاری کلاس های اسلامی برای کودکان در روزهای یکشنبه با همکاری مدرسه اسلامی شمال غربی کلگری از دیگر برنامه های این مسجد و مرکز اسلامی عنوان شده است و هم چنین قرار است دیگر فعالیت ها و اجتماعات مذهبی- فرهنگی  نیز در این مکان برگزار شوند.

یاسمین خان از اعضای مسجد که اشک شوق می ریزد در این خصوص می گوید: ما بی نهایت خوشحالیم. ما بیشتر در خانه هایمان نماز می خواندیم و حالا آمدن به اینجا و شرکت در یک فعالیت جمعی بسیار متفاوت است. به علاوه که اینجا بچه های مسلمان درس های اسلامی یاد می گیرند و دین خودشان را بهتر می شناسند.

یاسمین خان می گوید که جامعه اسلامی شهر ایردری سال هاست که فرارسیدن چنین روزی را انتظار می کشیدند.

مونا شهزاد که در 11 سال گذشته در این شهر زندگی کرده نیز می گوید: هم اکنون ما یک مکان مناسب برای برپایی نمازهای جماعت داریم و تخمین زده می شود که حداقل 60 خانواده مسلمان در اینجا زندگی می کنند.

درحالی که بودجه ساخت این مرکز اسلامی توسط شورای مسلمانان شهر کلگری فراهم شده، غضنفر ظفر مدیر این شورا می گوید: هم اکنون شورا نماینده 80 هزار مسلمان در کلگری می باشد و هنگامی که به این نیاز پی بردیم، سعی کردیم آن را برطرف سازیم.

وی در ادامه افزود: ایجاد این مرکز فاز اول پروژه است و ما قصد داریم در آینده یک ساختمان بزرگتر و بهتر ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha