سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر

حوزه/ در موکب بوشهر در مرز شلمچه روزانه با نهار، شام و میان وعده از ۱۳ هزار زائر پیاده‌روی اربعین پذیرایی به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبار معاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، در دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این جلسه، گفت: اسلام نبوی و اسلام انقلابی آثارش در جهان و به خصوص در بین ادیان مؤثر است و در شرایط روز باید از آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب اسلام استفاده بهینه شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه سفر اربعین حسینی می‌بایست با ابعاد تربیت شخصیتی و سلوک حسینی بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت همراه باشد، گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک حماسه و طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین(ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است و دشمن همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان است.

حجت‌الاسلام مهدی شریفی‌تبار، معاون هماهنگ‌کننده کمیته‌های استانی فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در این آئین با اظهار اینکه از سال ۹۳ مباحث سازماندهی فرهنگی و آموزشی برنامه‌های مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی زیر نظر بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد، گفت: بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث فرهنگی و اعتقادی ویژه زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی سرلوحه کار بعثه است.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی یک میراث معنوی برای مسلمانان و سایر ادیان مذهبی است، افزود: حفظ مردمی بودن مراسم اربعین در حین تسهیل‌گری دستگاه‌های حکومتی امری مدبرانه و تعاملی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی بوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هدف این کمیته بسترسازی کارهای فرهنگی، قرآنی و معارف حسینی جهت موکب های برون مرزی و زائران عتبات عالیات است، اظهار کرد: هشت کارگروه ویژه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی ۹۷ استان بوشهر تشکیل شده است.

حیدر ساجدی، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر عنوان کرد: ترویج فرهنگ حسینی، احترام به سنت‌ها و باورهای مردم عراق و جلوگیری از تفرقه بین شیعه و سنی از موارد مهمی است که مسئولان مواکب برون‌مرزی و زائران اربعین حسینی باید توجه و رعایت کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر هم از آمادگی راه اندازی موکب  این اداره کل در مرز شلمچه شهر خرمشهر ویژه پذیرایی و اسکان زائرین ایام اربعین حسینی خبرداد و گفت: مدیریت مجموعه ۱۱ هکتاری زائر سرای زائر حسین ریزی با همکاری اوقاف استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان و پشتیبانی می‌شود و روزانه با نهار، شام و میان وعده از ۱۳ هزار نفر زائرین پیاده‌روی اربعین در مرز شلمچه پذیرایی به عمل می‌آید.

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر، اعلام کرد: محفل ختم و تلاوت قرآن کریم مؤسسات قرآنی بوشهر در ۳ موکب فرهنگی مسیر پیاده روی اربعین حسینی برپا و برقرار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha