چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این‌که دفاع مقدس گنجینه ارزش‌ها است، گفت: باید هنرمندان ارزش‌های دفاع مقدس را برای آیندگان مجسم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان که با موضوع «مبانی دفاع از منظر قرآن و احادیث» برگزار شد، اظهار داشت: جهاد و دفاع در اسلام از ارزش والایی برخوردار است و یکی از پرکاربردترین واژه‌ها در قرآن «قتال» و «جهاد» است که این نشانه اهمیت آن است.

وی افزود: مسیحیان، مسلمانان را متهم کرده‌اند که اسلام همواره به دنبال جنگ بوده و هست تا دین را به دیگران تحمیل کند، این در حالی است که اسلام همیشه با جنگ و خونریزی به‌ناحق مخالف بوده و بیشتر به دفاع اشاره دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه، با اشاره به برخی از آیات قرآن، خاطرنشان کرد: اگر جنگ به معنای تجاوز باشد و برای به دست آوردن ثروت و ناموس ملت‌ها باشد، همه ادیان الهی آن را تحمیل و نامشروع می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: دفاع، یک مسئله انسانی، عقلانی و تکوینی است و تنها مخصوص مسلمانان نیست و هیچ دینی تجاوز را نمی‌پذیرد و حتی در عالم حیوانات هم دفاع وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رزمندگان غیور کشور ایران در دروان دفاع مقدس به همه دنیا ثابت کردند که اسلام با جنگ خونریزی مخالف است، اما در برابر تجاوز بیگانگان با نثار خونشان از خاک و ناموس وطن دفاع می‌کند و نمی‌گذارند وجبی از خاک میهن به غارت برود.

وی از هنرمندان خواست به‌وسیله هنرهای مختلف، ارزش‌های دفاع مقدس را روایت کنند و به تصویر بکشند؛ زیرا اگر ارزش‌های دفاع مقدس روایت نشود، دشمن آن را همان‌گونه که می‌خواهد برای آیندگان روایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha