جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بهتر است در کنار مساجد، سالنی برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان نیازمند، احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دوشنبه شب در مراسم آغاز عملیات اجرایی مسجد فرشته جنت تبریز مساجد را اصلی ‌ترین پایگاه عبادی و فرهنگی شهر دانست و اظهار داشت: برخی احساس می کنند اگر در یک مسجد روزانه سه مراسم ختم برگزار شود، آن مسجد فعال است در حالی که اصلی ترین شاخص مساجد فعال برگزاری برنامه های موثر فرهنگی است.

وی افزود: از زمان پیامبر اسلام(ص) مساجد محل رسیدگی به امور دنیوی و اخروی مردم بود و در زمان کنونی نیز باید علاوه بر داشتن چنین کارکردهایی، به اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی نیز توجه شود.

امام جمعه تبریز بر ضرروت جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: هیات امنای مساجد نباید به بهانه برهم زدن نظم مسجد توسط کودکان، مانع حضور آنان و نوجوانان در این مکان مقدس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: کودکان و نوجوانان باید در مساجد احساس شور و ذوق داشته و با مسجد انس بگیرند.

وی با اشاره به هزینه های سرسام آور ازدواج جوانان مانند هزینه تالارهای عروسی گفت: بهتر است در کنار مساجد، سالنی برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان نیازمند احداث شود، احداث سالن های ویژه عقد و ازدواج در کنار مساجد باید در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha