پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه نی ریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نی ریز گفت: تاکنون هرجا به دین عمل کرده ایم موفق بوده و تبدیل به الگوی موفق شده ایم مثل استقلال سیاسی و قدرت نظامی و هر جا از دین فاصله گرفته ایم مانند نظام بانکداری که با احکام اسلامی فاصله زیاد دارد، دچار مشکل شده ایم.

حجت الاسلام عقیل شفیعی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، حوزه را اتاق فکر جهان اسلام دانست و اظهار داشت:حوزه در طول سالیان گذشته همیشه نه تنها به عنوان اتاق فکر جهان تشیع، بلکه به عنوان اتاق فکر اسلام به شمار می رفته است.

 وی جایگاه حوزه را مورد توجه قرار داد و افزود: به دلیل اینکه جایگاه انقلاب به صورت خاص و ویژه است، دشمنان نیز با تمام وجود کمر همت بسته اند، تا با هر شکل ممکن تمدن بزرگ اسلام و خاصه تشیع را بی اثر کنند لذا در حال حاضر اهمیت اتاق فکر نظام  بیشتر ازگذشته باید حرکت کند و تحرک داشته باشد.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) نی ریز ادامه داد: نگاه تیزبینانه مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر موضوع تمدن سازی اسلامی و حوزه انقلابی اهمیت این موضوع را بیشتر از گذشته مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه از ظرفیت و پتانسیل بسیار مطلوبی در زمینه تمدن سازی اسلامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مشاهده می کنیم که اکنون دشمنان ما با تمام امکانات و ظرفیت خود سعی در بی اثر کردن انقلاب دارند و شبانه روز در حال طرح شبهات اند اما به حول قوه الهی تمام شبهات از طرف همین حوزه ها پاسخ داده شده و می شود.

حجت الاسلام شفیعی به نقش اساتید و ارکان حوزه در تمدن سازی اسلامی اشاره و ابراز کرد: اساتید و کادر مدرسه بعنوان پیش قراول این نهاد مقدس بسیار موثر هستند، درواقع هرجا استاد انقلابی بوده و ارکان مدرسه انقلابی عمل کرده اند آن مجموعه انقلابی بوده و طلاب نیز انقلابی عمل کرده اند، اما هر کجا مدیر، کادر و اساتید مدرسه نسبت به این امر بی تفاوت بوده اند راه به جایی نبرده و عملا از قافله هدایت و خط دهی مردم نیز عقب مانده اند.

وی مسلح نبودن به علم روز را یکی از عوامل افول تمدن اسلامی برشمرد و عنوان کرد: بی تفاوتی، تحجر و گوشه نشینی، مسلح نبودن به علم روز و عدم احساس وظیفه از جمله عوامل اصلی افول تمدن اسلامی است.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) نی ریز اسلام را به عنوان کامل ترین و جامع ترین دین در تمام ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان ها اثرگذار دانست و بیان کرد: دینی که به جزئی ترین برنامه زندگی انسان ها توجه، به تکریم انسان ها نگاه جامع و کامل و به ابعاد متعدد جسمی و روحی انسان ها توجه کامل کرده قطعا  می تواند بهترین و کاملترین پاسخگوی نیازهای بشر باشد.

وی تاکید کرد: تاکنون هرجا به دین عمل کرده ایم موفق بوده و تبدیل به الگوی موفق شده ایم مثل استقلال سیاسی و قدرت نظامی و هر جا از دین فاصله گرفته ایم، مانند نظام بانکداری که با احکام اسلامی فاصله زیاد دارد، دچار مشکل شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha