جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاطمه رهبر

حوزه/ امسال با وجود مشکلات اقتصادی، نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۳۸ درصد درآمد مردمی کمیته امداد افزایش یافته است و این نشان می دهد مردم، این کمیته را فراموش نکرده اند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه رهبر پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی، با ارائه گزارشی از فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق آمار موجود، در حال حاضر یک میلیون  و 600 هزار خانوار  که جمعیت آن 3میلیون نفر می شود از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند.  در کنار این مسئله به 500 هزار نفر خدمات اجتماعی ارائه می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امام خمینی(ره) عنوان کرد: از میان این جمعیت 310 هزار نفر دانش آموز،1میلیون 600 هزار نفر سالمند، 60 هزار دانشجو و 50 هزار نفر بیماران خاص می باشند.

رهبر گفت:  از میان جمعیت 3میلیون نفر، 84درصد شیعه، 15و نیم درصد اهل تسنن و الباقی سایر فرق هستند که از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند.

افزایش 3ونیم الی 4 برابر مستمری بگیران

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امام خمینی(ره) با اشاره به محورهای خدمت رسانی به خانواده تحت پوشش افزود: محورهای خدمت رسانی به خانواده تحت پوشش، تهیه لوازم زندگی، بیمه حوداث برای یک میلیون 600 هزار نفر، افزایش 3ونیم الی 4 برابر مستمری بگیران کمیته امداد، ارائه خدمات درمان و آموزش و پرورش، ارائه خدمات وام قرض الحسنه، اعطای420 هزار فقره وام قرض الحسنه، توانمند سازی خانواده های تحت پوشش، ادامه تحصیل فرزندان خانواده تحت پوشش کمیته امداد ، حمایت مالی و معیشتی از 34هزار خانواده زندانی است.

رهبر افزود: در شرایط فعلی این کمیته برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده های تحت پوشش در اقدامی بجا، برخی اقدامات که در این کمیته هزینه های زیادی به همراه داشت، بودجه آنها را فعلا برداشته و به صورت استتثناء در کمک های موردی، بسته های غذایی و ورود 350 هزارخانوار جدید هزینه کرده است.

آمادگی برای ورود 350 هزار نفر خانوار جدید

وی عنوان کرد: این کمیته می تواند به 350 هزارخانوار جدید و خدمات درمان، وام قرض الحسنه و وام بلاعوض و اجاره  درمان و سایر موارد دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امام خمینی(ره) افزود: در اقدامی دیگر  سعی کردیم ارتباط و تعامل با دولت و مجلس برای احقاق حق مدد جویان و اعتماد عمومی مردم را افزایش دهیم.

رهبر گفت: امسال با وجود مشکلات اقتصادی اما به نسبت به 6 ماه سال گذشته  38 درصد در آمد مردمی کمیته امداد افزایش یافته و این نشان می دهد مردم این کمیته را فراموش نمی کنند.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امام خمینی(ره) افزود: این کمیته برای مناطق محروم و مرزی علاوه برآنچه به همه افراد تحت پوشش می دهد، 20 درصد اضافه به این افراد می دهد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha