جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر محمدحسین ایمانی خوش‌خو رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

حوزه/ رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: ضعف گردشگری در ایران به سبب ضعف مدیریتی است و نباید ضوابط را بهانه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسین ایمانی خوش‌خو رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امروز در نشست علمی"گردشگری و انسان دینی معاصر با رویکرد حقوقی" در مرکز همایش‌های غدیر در سالن کنفرانس علامه طباطبایی(ره) قم گفت: مسئله گردش گری و معنویت در یک نگاه مقوله‌ای پیچیده و در نگاهی دیگر مقوله‌ای واضح است، و برنامه‌ها ریزی‌های چهارساله ما این بوده که مسئله گردشگری با دو بال مادی و غیرمادی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در جوامع بین‌المللی به صنعت گردشگری نگاهی مادی دارند و این مسئله در کشور به دلایلی مغفول مانده است و بعضی از گروه‌های دینی نگاهی تشکیک آمیز به این مسئله‌دارند.

رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله گردشگری، خاطرنشان کرد: گردشگری می‌تواند محور توسعه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کشور ما دارای سرمایه عظیمی از منابع طبیعی و فرهنگی غنی و گسترده‌ای در تمامی ابعاد است به‌گونه‌ای که اروپائیان آرزوی سفر به ایران رادارند و یک زوج اروپائی می‌توانند با 700 الی 800 دلار از ایران بازدید کند.

ایمانی خوش‌خو گفت: ما باید قبول کنیم که انقلاب اسلامی ایران در همه عرصه اثرگذار بوده و باید با این نگاه دیدمان را نسبت به صنعت گردشگری عوض کنیم.

وی اظهار داشت: مسئله گردشگری ریشه دینی درآیات و روایات الهی دارد و زمانی که ما انسان را به‌خوبی شناختیم؛ قطعاً متوجه می‌شویم گردشگری رویکردی معنوی خواهد داشت.

رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: اعتماد، صبر، اخلاص و امید از مؤلفه‌های معنوی گردشگری و صرفه‌جویی، کاهش مفاسد اجتماعی، حسن روابط اجتماعی، بصیرت، توان فکری، حرکت در مسیر کمال، توکل و تعهد از مؤلفه شخصیتی گردشگری محسوب می‌شود.

ایمانی خوش‌خو ابراز داشت: درک و شناخت‌ هستی مفهومی مرتبط با فطرت آدمی است که در کلام دانشمندان این مسئله مشهود است.

وی ادامه داد: هدف مردم جهان از سفر رسیدن به آرامش روحی است و هتل و غذا و نحوه سفر نمی‌تواند آن‌ها را به هدف برساند، اصل مسئله گردشگری به استان معنویت می‌دهد.

رئیس پارک علوم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: ضعف گردشگری در ایران به سبب ضعف مدیریتی است و نباید ضوابط را بهانه کرد.

وی مطرح کرد: 33 درصد از گردشگران جهانی گردشگر فرهنگی و آموزش داده هستند به همین سبب باید ما از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

ایمانی خوش‌خو خاطرنشان کرد: تا زمانی که پول نفت وجود دارد مسئولان به فکر گردشگری نخواهند بود، ما باید به فکر صدور پیام انقلاب با استفاده از فرهنگ گردشگری باشیم و به جهان پکیج گردشگری معنوی را ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های گردشگران این است که در مراسمات مذهبی همچون ماه محرم حضورداشته باشند و این مسئله به‌صورت محدود در یزد انجام شد؛ اما باید این مسئله گسترش پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha