پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه تندخوانی و خلاصه نویسی

حوزه/ معاون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد از برگزاری کارگاه آموزشی تندخوانی و خلاصه‌نویسی ویژه طلاب این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد پرهیزکار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: کارگاه پژوهشی تندخوانی و خلاصه‌نویسی ویژه طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد به مدت دو روز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه در ابتدای سال تحصیلی نقش مهمی در ارتقای مهارت‌های طلاب خواهد داشت، اضافه کرد: در کارگاه پژوهشی تندخوانی و خلاصه‌نویسی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، استاد حسین حیدرپور مباحث مربوط به این موضوع را در اختیار طلاب قرار داد.

حجت‌الاسلام پرهیزکار با بیان اینکه حدود 100 طلبه در این دوره حضور داشتند، اضافه کرد: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد حدود 130 طلبه در حال تحصیل در سطح یک حوزوی دارد.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد در ادامه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های اداره پژوهش این مدرسه علمیه، اظهار کرد: تجهیز کتابخانه به کتب درسی و پژوهشی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی درزمینهٔ مقاله‌نویسی، روش تحقیق، ... برخی از اقداماتی است که در دستور کار این مدرسه علمیه قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به شمار مقالات تولیدی پژوهشی از سوی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، افزود: پارسال بیش از 100 مقاله علمی از سوی طلاب این مدرسه علمیه به نگارش درآمد که از این تعداد حدود 60 مقاله پس از ارزیابی علمی به حوزه علمیه خراسان ارجاع شد که نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد گفت: پارسال فراخوان همایش سراسری امام سجاد(ع) منتشر شده بود و طلاب ما در این زمینه ورود مناسبی داشتند، به‌گونه‌ای که بخش اعظم مقالات تولیدی طلاب این مدرسه علمیه در محورهای این فراخوان به نگارش درآمده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha