پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، گفت: گرانی ارز نباید بهانه ای برای نرفتن به زیارت اربعین باشد و افرادی که توانایی مالی مناسب دارند می توانند در این امر خیر شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی، شب گذشته در حسینیه باغ بهشت همدان، با اشاره به جایگاه زیارت امام حسین(ع) عنوان کرد: زیارت سیدالشهدا(ع) یکی از مستحبات موکد در اسلام است و این نشان از ثواب بالای آن دارد. حتی بعضی از فقها رفتن به زیارت امام حسین(ع) برای کسی که توانایی آن را دارد را همانند حج واجب دانسته اند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از سقوط صدام زیارت اربعین به این صورت شکل گرفت و باید شکر گزار این موضوع باشیم که جمعیت 20 میلیونی عاشقانه در این مراسم حضور می یابند.

آیت الله موسوی اصفهانی به گرانی های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: گرانی ارز نباید بهانه ای برای نرفتن به زیارت اربعین باشد و افرادی که توانایی مالی مناسب دارند می توانند در این امر خیر شرکت کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) از جان خود و خانواده اش برای برپا داشتن اسلام گذشت، ما نیز وظیفه داریم حتی جان خود را فدای امام حسین(ع) کنیم و یکی از زیباترین کارها، حضور در پیاده روی اربعین است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، شرح اهداف امام حسین علیه السلام  از قیام عاشورا را نیاز مردم عنوان کرد و گفت: شیعه باید با فلسفه شهادت امام حسین(ع) آشنا باشد و بداند که ایشان در راه امر به معروف، اقامه نماز و پرداخت زکات قیام کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان گفت: به عنوان مثال حدیث «هیهات مناالذله» چقدر پیام عالی دارد و هر جوانی علاوه بر این که با حضور در مراسم از برکات آن استفاده می کند این شعار بر قلب او جا می گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha