جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 463881
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
خبر کوتاه

حوزه/ورود سپاه برای تکمیل مصلای المهدی(عج) بیرجند؛ برگزاری مراسم تعزیه خوانی در محل آمفی تئاتر بیرجند؛ برپایی شب شعری در مقام امام سجاد(ع) و برپایی موکب امام رضا(ع) قاین برای پنجمین سال عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سپاه به درخواست رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای تکمیل مصلای المهدی(عج) بیرجند اقدام می کند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کشور خواستار ورود این نهاد به عملیات اجرایی و عمرانی تکمیل مصلای نماز جمعه مرکز استان شد و گفت: مصلای بیرجند یکی از پایگاه های امیدبخش استان است که باید بیش از گذشته برای تکمیل مورد توجه  قرار گیرد. 

حجت الاسلام «عارفی» افزود: بدون شک حضور سپاه پاسداران در عملیات اجرایی مصلای نماز جمعه بیرجند مشارکت بیش از پیش مردم را در پی خواهد داشت.

سردار «حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پس از این دیدار از مصلای المهدی(عج) بیرجند بازدید کرد و گفت: با توجه به این که مصلاهای نماز جمعه از مراکز مهم اجتماع مردم در هر منطقه است و سبب افزایش وحدت و همبستگی در بین مردم می شود سپاه در تکمیل مصلای المهدی(عج) بیرجند مشارکت می کند.

مراسم تعزیه خوانی در محل آمفی تئاتر بیرجند برگزار می شود

محمد رضا قلاسی مود رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: مراسم تعزیه خوانی با همکاری گروه عاشقان حضرت عباس (ع) به مناسبت ایام محرم و به همت این سازمان برگزار می شود.  

 
وی افزود: آیین تعزیه‌خوانی سنتی و مذهبی به مدت 4 روز در آمفی تئاتر بوستان توحید برگزار می‌شود.
 
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه های زیبایی از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه حق علیه باطل است.
 
 
قلاسی مود از احیای سنت و فرهنگ دینی در برگزاری تعزیه خبر داد و افزود: در انجام مراسم تعزیه، ابعاد واقعه عاشورا به تصویر کشیده شده و مظلومیت شهدای کربلا به بیننده منتقل می‌شود.
 
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به اینکه تعزیه در فرهنگ مردم بیرجند از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم انجام این مراسم با استقبال گسترده عزاداران و دوستداران اهل بیت مواجه شود.
 
 
وی افزود: مراسم تعزیه خوانی در روزهای 10 لغایت 13 مهرماه ساعت 16 در محل آمفی تئاتر پارک توحید برگزار می‌شود.

 

پدر شهید «حسینی نژاد» درگذشت

پدر معلم شهید سید «مهدی حسینی نژاد» پس از 10 سال درد و رنج و بیماری در قاین به رحمت ایزدی پیوست.

پدر شهید «حسینی نژاد» روز گذشته بر دوش امت حزب ا... و همیشه در صحنه قاینات از امامزاده زید تا گلزار شهدای فرخ آباد قاین تشییع شد و در جوار فرزند شهیدش آرام گرفت.

معلم شهید مهدی حسینی نژاد در عملیات غرورآفرین بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

برپایی شب شعری در مقام امام سجاد(ع)

به مناسبت بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) شب شعری در قاین برگزار شد.

در این محفل معنوی 10 نفر از شعرای بسیجی آخرین قصیده های خود را در وصف امام سجاد(ع)، سجایای اخلاقی و علمی آن امام همام قرائت کردند. در پایان نیز لوح تقدیر و هدایای فرهنگی به شعرای شرکت کننده اهدا شد.

موکب امام رضا(ع) قاین برای پنجمین سال برپا می شود

موکب امام رضا(ع) قاین برای پنجمین سال متوالی با استقرار 53 خادم از 26 مهر به کربلا اعزام می شود و به مدت هشت روز در عمود 823 در اتوبان نجف به کربلا با اسکان و پذیرایی، به زائران حسینی خدمات ارائه می دهد.

مسئول موکب امام رضا(ع) قاینات گفت: سال گذشته حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی(ع) در اتوبان نجف به کربلا پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات شده اند.

به گفته «حقانی» امسال با وجود مشکلات اقتصادی، مردم از اهدای نذورات و هدایا دریغ نورزیده و استقبال چشمگیری دارند. 

وی گفت: امسال نیز هدایا و نذورات مردم قاینات با چهار دستگاه تریلی و کامیونت از قاین به کربلای معلی ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha