پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: عمر برای ما سرمایه است و باید از این سرمایه زودگذر بهترین بهره را ببریم، قرآن می‌گوید در قیامت کسانی هستند که درخواست دارند به دنیا برگردند و جبران گذشته کنند اما جوابی که به آن‌ها داده می‌شود این است که مگر به شما عمر نداده بودیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ شب گذشته در هیئت اباعبدالله حسین(ع) شهرک شهید زین‌الدین، بیان داشت: نهضت عاشورا فرصتی بزرگ بود و عده ای  با حضور در این نهضت به سعادت رسیدند و عده زیادی نیز از این فرصت استفاده نکرده و سقوط کردند.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرصت‌های موجود در عمر آدمی را به نسیم‌های رحمت الهی تعبیر می‌کند، حر کسی بود که در آخرین لحظه از فرصت خود استفاده کرد و به سعادت رسید.

این خطیب توانمند گفت: عزای حسینی برای همه بهره و فرصت است و این در حالی است که عده‌ای فقط به یک دهه عزاداری کفایت می‌کنند اما بعضی نیز از این فرصت برای خودسازی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به «وَ أَنْذِرْهُمْ یوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِی الْأَمْرُ وَ هُمْ فی غَفْلَةٍ وَ هُمْ لا یؤْمِنُونَ» اذعان داشت: قیامت روز حسرت است و قطعاً کسانی که از امیر مؤمنان علی(ع) و نعمت ولایت دورمانده‌اند حسرت خواهند خورد.

حجت‌الاسلام صادقی واعظ گفت: عمر برای ما سرمایه است و باید از این سرمایه زودگذر بهترین بهره را ببریم، قرآن می‌گوید در قیامت کسانی هستند که درخواست دارند به دنیا برگردند و جبران گذشته کنند اما جوابی که به آن‌ها داده می‌شود این است که مرگ به شما عمر نداده بودیم؟

وی در ادامه افزود: انسان‌های زمان امام حسین(ع) سه دسته بودند، نخست عده‌ای که از فرصت‌های عمر خود به‌خوبی استفاده کردند همچون حر، دوم عده‌ای همچون عمر سعد فرصت‌طلب بودند و به دنبال منافع دنیایی بودند، سوم عده‌ای نیز فرصت سوز بودند و بعد از واقعه عاشورا فهمیدند که چه فیض رفیعی را ازدست‌داده‌اند.

این کارشناس مذهبی گفت: در دنیا امروز افراد زیادی مشاهده می‌شوند که فرصت سوز هستند و از عمر خود به‌خوبی استفاده نمی‌کنند، امروز انتظار فرج و آمادگی برای ظهور فرصت است و باید از این فرصت استفاده کنیم. 

وی در ادامه افزود: توبه مراحلی دارد و مهم‌ترین بخش توبه جبران کردن گناه است، ما اگر آثار گناه را از دل خود بیرون نبریم قطعاً نمی‌توانیم توبه کنیم، گناه رباخواری تنها با قرض‌الحسنه رفع می‌شود.

وی در پایان گفت: متأسفانه آن‌قدر در دنیا فرورفته‌ایم که نرخ دلار تمام فکر و ذکرعده‌ای از مردم شده، دیگرکسی به فکر قرض دادن نیست، قرض‌الحسنه معامله باخدای تعالی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha