پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحیم کارگر

حوزه/ کتاب «آینده پژوهی خانواده در ایران» اثر حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتاب آینده پژوهی خانواده در ایران با تاکید بر سیاست های فرهنگی تحکیم آن، به دنبال ارائه سیاستهای تحکیم خانواده با توجّه به تحوّلات و تغییرات خانواده در آینده می باشد.

 این تحقیق که هم اکنون در حال چاپ می باشد به شناخت درست مسائل خانواده در آینده - با بهره گیری از شواهد ومطالعات تجربی و نیز شواهد و دلایل روایی – پرداخته و الگوی مطلوب خانواده را مورد توجه جدی قرار می دهد.

 یکی از مشکلات اساسی در مورد خانواده، نبود چشم انداز روشن از خانواده مطلوب و آرمانی در ایران و عدم توجه به الگوی آرمانی دین(به خصوص آرمانشهر مهدوی) در این زمینه است که پژوهش حاضر با مراجعه به روایات مهدویت و شناخت مولفه های اصلی خانوده در اسلام به این امر مهم می پردازد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه می گوید: این پژوهش با به کارگیری روشهای آینده پژوهی و تحلیل وضعیت خانواده در آینده و شناسایی عوامل تهدید یا تقویت خانواده، ضمن اولویت گذاری مسائل خانواده، توصیه های سیاستی فرهنگی مناسب جهت تحکیم خانواده ارائه داده و و در نهایت به ترسیم چشم انداز خانواده در جمهوری اسلامی ایران در بیست سال آینده می پردازد.

 در واقع به كمك روشها و ابزار آينده پژوهى، دورنماى وضعيت خانواده را در آينده به دست آورده و بر اساس احتمالات و سناريوهاى مختلف مسائل و مشکلات اصلی را شناسایی نموده و سياستهاى اجرايى مناسبى را جهت تدوين، تصويب و اجرا توصیه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha