جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شهریار

حوزه/ امام جمعه شهریار در مدرسه معصومیه(س) یزد گفت: برخی افراد در حالی که دعا می کنند، ولی سوء نیت دارند، به طور مثال کسب ثروت را برای خود و زمین زدن دیگران از خداوند طلب می کند و همیشه در دعا کردن سعی کنیم خوبی همه را از خداوند بخواهیم تا اجابت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام موسی سالمی در نشست اخلاق اسلامی در جمع طلاب مدرسه معصومیه(س) یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) از نوادگان امام جعفر صادق(ع)، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به تشریح آیه 38 سوره مبارکه حج پرداخت.

وی با قرائت این آیه«انَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا، إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ خَوّانٍ كَفورٍ» یعنی خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛ خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد؛ افزود: این آیه در بین مردم غریب افتاده است ودر این آیه خداوند خود را مدافع مؤمنین معرفی می کند و ما این موضوع را در طول انقلاب اسلامی دیده ایم.

امام جمعه شهریار تصریح کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و پادگان ها و در زمانی که ایران هنوز به واسطه وجود آثار رژیم طاغوت در کشور از نظر تجهیزات نظامی و مخابراتی وابسته به نیروهای آمریکایی بود؛ امام خمینی(ره) اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام سالمی ابراز کرد: اکنون با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش توان و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در حالی که برخی در کشور به دنبال نفوذ آمریکا و سازش هستند.

وی با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: در زمانی که 80 کشور دنیا به صدام کمک می کرد تا ایران را اشغال کند، ما توانستیم با مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس، دشمن را به بیرون مرزها برانیم .

امام جمعه شهریار در مورد جنگ اقتصادی اخیر و بزرگ نمایی تحریم در کشور اظهار کرد: ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم بوده ایم و این یک مسأله جدیدی نیست؛ در حالی که برخی از مسئولان با ناکارآمدی خود به این موضوع دامن می زنند و تیم اقتصادی دولت توان مدیریت اقتصادی را ندارد و باید تغییر کند.

حجت الاسلام سالمی یکی از مصادیق ضعف مدیریت اقتصادی را وجود کالای قاچاق در کشور عنوان کرد و گفت: چرا جلوی ورود کالای قاچاق در کشور و یا توزیع ناعادلانه ثروت که به طور مثال فروش هزاران سکه به یک نفر بوده، گرفته نشد.

وی تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس و تشییع شهدا بعد از 30 سال از زمان شهادتشان در سطح کشور را یکی از عنایات الهی برای حفظ روحیه انقلابی و شهادت طلبی در مردم دانست و افزود: همه دیدیم پس از تشییع پیکر 175 شهید غواص چگونه روح معنویت در سراسر کشور به ویژه کسانی  در بین نسل امروز که هیچ وقت جنگ را ندیده بودند دمیده شد و در هفته گذشته هم شهدای بسیاری در برخی استان ها تشییع شدند.

*کدام گناهان از استجابت دعا جلوگيرى مى كنند

حجت الاسلام سالمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام همام می فرمایند«الذُّنوبُ التي تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِيَّةِ، و خُبثُ السَّرِيرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَركُ التَّصديقِ بالإجابَةِ ، و تأخِيرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَركُ التّقرُّبِ إلى اللّه، عزّ و جلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ، و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ في القَولِ .حديث» یعنی گناهانى كه از استجابت دعا جلوگيرى مى كنند شامل بد نيّتى، خبث باطن، دورويى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد، تقرّب نجستن به خداوند عزّ و جلّ با نيكوكارى و صدقه، بد زبانى و زشت گويى به شمار می روند.

وی در تشریح این حدیث و « سُوءُ النِيَّةِ  یعنی بدنیتی» بیان کرد: برخی افراد در حالی که دعا می کنند، ولی سوء نیت دارند، به طور مثال کسب ثروت را برای خود و زمین زدن دیگران از خداوند طلب می کند و همیشه در دعا کردن سعی کنیم خوبی همه را از خداوند بخواهیم تا اجابت شود.

امام جمعه شهریار یکی از گناهان مورد اشاره امام سجاد(ع) در این حدیث شریف را به تأخیر انداختن نماز بیان کرد و افزود: بسیاری از مردم تأخیر در نماز را گناه نمی پندارند در حالی که امام(ع) آن را از گناهان مانع استجابت دعا می دانند.

برپایه این گزارش، در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مدیر، کادر، اساتید و طلاب مدرسه معصومیه(س)، حجت الاسلام زارعزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و معاونان وی، مدیر آستان مقدس امام زاده سید جعفر(ع) و برخی کارکنان آن حضور یافتند.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha