جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید آموزش قرآن و فعالیت‌های قرآنی از مهدکودک‌ها آغاز شود تا فرزندان ما بتوانند در دانشگاه‌ها قرآن را به‌خوبی بفهمند و در آن تدبر و عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جلسه شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار داشت: قرآن بهار دل‌ها است و انس با قرآن به جان و روح انسان‌ها آرامش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با بیان این‌که تلاوت و انس با قرآن مایه طراوت روحی می‌شود، افزود: اگر در جامعه دینی همه افراد با قرآن مأنوس باشند و به تلاوت و تدبر درآیات قرآن بپردازند، زمینه‌های رشد و بالندگی فردی، اجتماعی فراهم می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طبق روایات و احادیث در خانه‌ای که قرآن تلاوت می‌شود، این تلاوت قرآن اهل آسمان‌ها را نورافشانی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تلاوت و تدبر در قرآن زندگی دنیوی و اخروی ما را نورانی و بیمه می‌کند، افزود: رسیدن به حیات طیبه در پناه قرآن بودن و توسل به اولیای الهی و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی تصریح کرد: آموزش قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید از مهدکودک‌ها آغاز شود تا فرزندان ما بتوانند در دانشگاه‌ها قرآن را به‌خوبی بفهمند و در آن تدبر و عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی افزود: اگر می‌خواهیم نسل جدید کشور ما از گزند آسیب و هجمه‌های دشمنان مصون باشند راهی جز گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی در خانواده و اجتماع نداریم و در این راه لازم است برنامه‌ریزی دقیق کرد و اعتبارات مکفی به آن تخصیص داد.

 وی در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های بسیار خوب استان خراسان شمالی برای فعالیت‌های قرآنی، افزود: استان خراسان شمالی دارای استعدادها بسیار خوب و نخبگان قرآنی فراوانی است و باید همه مسئولان فرهنگی برای شکوفاتر شدن این استعدادها تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha