پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: نمی‌گوییم بحث‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه شکل نگیرد، بلکه باید همه، حرف‌هایشان را مطرح کنند و با منطق حرف حق پذیرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبد الهادی مسعودی قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 98-97 دانشگاه قرآن و حدیث قم  با اشاره به همت ایرانیان در کسب علم و دانش بیان داشت: نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: قبلاً تعبیر قیف وارونه برای دانشگاه‌ها به‌کاربرده می‌شد یعنی ورود به دانشگاه سخت و تحصیل در این مکان آسان است؛  نباید به این مسئله دچار شویم.

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: دانشجویان نباید راضی به تعطیلی کلاس‌ها حتی یک جلسه باشند، و استاد نباید در کلاس درس چیزی غیر از مطلب علمی بگوید.

وی ادامه داد: دانشجویان بیشترین هزینه را می‌دهند، همه‌چیز مسائل مادی نیست و عمر دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از این سرمایه گران‌بها به‌خوبی استفاده کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث ابراز داشت: عمر ما همچون سرمایه یخ‌فروشان و گذر عمر  به معنای آب شدن تمام سرمایه ما است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مطرح کرد: امام علی (ع) می‌فرموده اند: قیمت انسان‌ها به‌اندازه چیزی است که آن‌ها بلد هستند، و قیمت یک دانشجو به‌قدر توانایی او است و یک دانشجو قرآن و حدیث باید آشنایی کامل با متن قرآن و روایات داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعودی گفت: هدف از ایجاد دانشگاه‌ها این است که دانشجویان با منابع علوم و رجال اهل‌فن آشنا شوند که دانشگاه علوم و حدیث در دو بخش منابع و اساتید دارای رتبه‌ای بالا است.

وی گفت: هدف ما در این دانشگاه این است که دانش در کنار معنویت قرار گیرد و در این مکان مقدس افراد زیادی به مقام بالای علمی و معنوی رسیده‌اند و حتی ما دانش‌آموخته شهید داشته‌ایم.

قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث در پایان یادآور شد: نمی‌گوییم بحث‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه شکل نگیرد، بلکه باید همه حرف‌هایشان را مطرح کنند و با منطق حرف حق پذیرفته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha