جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ حسن خجسته

حوزه/ شیخ محمد حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین گفت: رژیم آل خلیفه می خواهد اسامی تعداد زیادی از افرادی که می داند انتخابات را تحریم می کنند از لیست واجدان شرایط رای دادن حذف کند تا نسبت مشارکت در انتخابات نمایشی را بالا ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دولت بحرین اعلام کرده انتخابات پارلمانی بحرین به دستور پادشاه این کشور، ۲۴ نوامبر(۳ آذرماه) برگزار خواهد شد. در انتخابات سال 2002، شیعیان بحرین انتخابات را تحریم کردند و در آستانه این انتخابات پارلمانی به دلیل تاوابستگی آن به فرمان پادشاه این کشور و عدم استقلال آن نه تنها بسیاری از معارضین که اکثر ملت بحرین با برگزاری این انتخابات مخالف هستند و آن را تحریم می کنند.

حجت الاسلام محمد حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با اشاره به تحریم انتخابات پارلمانی بحرین از سوی معارضین بحرینی گفت: از سال 2014 تحریم انتخابات پارلمانی مطرح بود و تاکنون اتفاق خوبی نیفتاده که معارضان نظرشان در این خصوص عوض شود بلکه اوضاع بدتر نیز شده است .

وی ادامه داد: تمام معارضین داخل و خارج بحرین با انتخابات پارلمانی مخالفند و معارضین خارج از بحرین به شکل واضح و روشن نظرشان را به صراحت در خصوص تحریم انتخابات اعلام کردند و کسانی هم که در  داخل بحرین هستند به شکل غیر مستقیم در خصوص تحریم انتخابات نظرشان را مطرح کردند .

حجت الاسلام خجسته خاطر نشان کرد: این انتخابات و مجلسی که در حال حاضر وجود دارد با این قوانین نمی تواند چیزی را تغییر دهد حتی دفع ضرر هم نمی تواند انجام دهد. در واقع مجلسی که باید خواسته پادشاه و نخست وزیر را امضا کند و شرعیت ببخشد و این مجلسی نیست که مردم به خاطر آن کشته، شکنجه و یا  زندانی شدند.

نقشه آل خلیفه برای نشان دادن نسبت بالای مشارکت در انتخابات

عضو ارشد مجلس علمای بحرین با اشاره به سلب تابعیت های پی در پی در آستانه بر گزاری انتخابات پارلمانی بحرین  گفت: روال محاکمه ها متوقف نشده و  از سال  2014 به بعد تقریبا به طور روزانه می بینیم حکم های 5 و 7 ساله به بالا غالبا سلب تابعیت در قانون ارهاب محسوب می شود و تنها بحث سلب تابعیت نیست. دوستانی که در داخل بحرین هستند و سلب  تابعیت هم نشدند در سایتی که باید اطلاعات شخصی را  وارد کنند به  کسانی که در دو انتخابات قبل شرکت نکردند پیغام می دهد که حق شرکت در انتخابات را  ندارید.

وی با اشاره به توطئه آل خلیفه در خصوص ممانعت از مشارکت برخی از مخالفین در انتخابات گفت: این کلا برنامه ای است که دولت آل خلیفه می خواهد از طریق این برنامه تعداد زیادی را از افرادی که می داند انتخابات را تحریم می کنند و در انتخابات شرکت نمی کنند اسامیشان را لغو کند تا نسبت انتخابات بالا برود .به طور مثال فرض بفرمایید در یک دائره انتخاباتی 10 هزار نفر حق انتخاب دارند دولت می داند حداقل 5 هزار نفر شرکت نخواهند کرد و تحریم می کنند. آنها از قبل 5 هزار نفر را لغو می کند و حق را از آنها می گیرد که بگوید کسانی که حق انتخاب دارند 5 هزار نفر هستند و همه هم در انتخابات شرکت کردند تا نسبت مشارکت 90 تا 100 درصد شود.

 

مخالفت معارضین و سنی های معتدل با انتخابات پارلمانی بحرین

روحانی بحرینی با اشاره به مخالفت اکثر بحرینی ها با برگزاری انتخابات پارلمانی گفت: دولت در این مرحله می داند و مطمئن است که تعداد زیادی از خود سنی ها هم شرکت نمی کنند، چون همه از این مجلس و کارکرد آن در سال های گذشته نا امیدند و نه تنها معارضین حتی کسانی که با دولت هستند و سنی معتدل محسوب می شوند به این نتیجه رسیدند شرکت کردن در این انتخابات بی فایده است و یک حالت نا امیدی وجود دارد و خود دولت می داند که تعداد زیادی از مردم و معارضین و اقشار دیگر در این انتخابات  شرکت نخواهند کرد لذا قصد دارند با حذف یک سری از اسامی نسبت مشارکت را بالا ببرند.

محرومیت زندانی های بحرینی از درمان بیماری های صعب العلاج

حجت الاسلام خجسته با اشاره به وضعیت اسفناک برخی از زندانیان معارض بحرینی که بیماری های صعب العلاج دارند ادامه داد: وضعیت زندان ها به شکل عمومی وضع خوبی نیست . در واقع زندانی ها از معالجه  و درمان محروم هستند به عنوان مثال  استاد مشیمع و نبیل رجب از مداوا محروم هستند و تعدادی زندانی داریم که در جه های بالای بیماری سرطان مبتلا هستند و  از مداوا و معالجه توسط آل خلیفه محروم شدند و در نوبت هایی که باید به  پزشکانشان مراجعه کنند به آنها اجازه داده نمی شود.

قطع آب در زندان های آل خلیفه

وی گفت:  وضع بهداشت داخل زندان ها اسف بار است و  در ماه های اخیر بین زندانی ها به دلیل عدم رعایت بهداشت داخل زندان و قطعی آب که گاهی اوقات دو یا سه روز طول می کشد بسیاری از زندانی ها به بیماری های پوستی  مبتلا شدند که خطری برای کل زندانی ها محسوب می شود عموما وضع زندان ها به این شکل است و اکثر زندانی ها  از درمان محروم هستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha