پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جماعت

حوزه/ در جامع الاخبار آمده است كه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: جبرئيل با هفتاد هزار فرشته مقرب بعد از نماز بر من فرود آمد و خبر داد كه اى محمد! خدايت سلام مى رساند و هديه اى برايت فرستاده كه براى هيچ پيامبرى قبل از تو نفرستاده است . گفتم آن هديه چيست ؟ گفت ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «بهترين پناهگاه حكايات و داستان هاى نماز» اثری از آقای رحيم كارگر محمديارى است که به بیان داستان های گوناگون از نماز و نمازگزاران پرداخته که منتخبی از این داستان ها در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* ثواب نماز جماعت

در جامع الاخبار آمده است كه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمود:

جبرئيل با هفتاد هزار فرشته مقرب بعد از نماز بر من فرود آمد و خبر داد كه اى محمد! خدايت سلام مى رساند و هديه اى برايت فرستاده كه براى هيچ پيامبرى قبل از تو نفرستاده است . گفتم آن هديه چيست؟ گفت: آن هديه ثواب خواندن نمازهاى پنجگانه است به جماعت . وقتى از ثواب آن پرسيدم ، گفت :

اى پيامبر خدا! هر گاه نماز جماعت با دو نفر برگزار شود، خداوند براى هر ركعت آن ثواب 150 ركعت نماز فرادا را عطا مى كند. و اگر با سه نفر خوانده شود، ثواب هر ركعت آن 600 ركعت خواهد بود.

هرگاه تعداد نمازگزاران از يازده نفر بيشتر شود، اگر درياها مركب و درختان عالم قلم شوند، جن و انس و ملك نمى توانند ثواب يك ركعت آن را بنويسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha