پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور گفت: امروز برای حل مشکلات موجود کشور نیازمند حرکت جهادی و انقلابی مدیران و دولتمردان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: هر جامعه ای بر روی اصولی انسانی همانند معنویت، فرهنگ، اقتصاد و... بنا نهاده شده است و عدول از این اصول اولیه زندگی، انسان را به سمت ورطه نابودی رهنمون می سازد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه گفت: دور شدن از همین اصول انسانی، خواسته دشمنان بشریت به ویژه بدخواهان جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه دشمنان از هر وسیله و فرصتی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند، افزود: در طول 40 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، این نظام به کرار شاهد توطئه های مختلف دشمنان بوده است و با جرأت می توان گفت که روزی از عمر این نظام نبوده که دشمن در حال توطئه  علیه آن نبوده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مبانی و اصول انقلاب اسلامی برای تمام جهانیان مشخص و مبرهن است و  سخنان ریاست جمهوری ایران در سازمان ملل، خط مشی نظام، حرف دل ملت ایران و خانواده های شهدا بود.

وی در ادامه با تسمخرآمیز خواندن سخنرانی 35 دقیقه ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل، اظهار داشت: سخنان نسنجیده، توهین به سران کشورهای دنیا، بی اعتنایی به مجامع جهانی، تحقیر کشورها و سران آنها و... تنها خروجی سخنان رییس جمهور سبک سر آمریکا در این نشست بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه به برخی از مشکلات داخلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز کشور ایران با برخی از مشکلات و نارسایی های اقتصادی، معیشتی و نقدینگی روبروست که اینها همه معلول چندین عامل مهم در داخل کشور هستند.

این استاد حوزوی به برخی از این علل اشاره کرد و گفت: تحریم های دشمنان، کم کاری برخی از مدیران، نظارت ضعف دستگاه های نظارتی و... را می توان از علل وضعیت کنونی کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: نباید تمام مشکلات و یا بخش اعظمی از آن را متوجه تحریم های دشمنان نمود، بلکه کم کاری های مدیران دولتی و بخش خصوصی، عدم فرهنگ سازی در مصرف، تبلیغات مسموم رسانه های بیگانگان و... مهمترین عوامل و علل وضعیت نامساعد اقتصادی مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بر ضرورت حرکت جهادی مدیران در کشور تاکید کرد و افزود: امروز برای حل مشکلات موجود در کشور نیازمند حرکت جهادی و انقلابی مدیران و دولتمردان هستیم. ملت ایران شایسته بهترین ها هستند، زیرا در طول هشت سال دفاع مقدس، مردانگی و بزرگی خود را در مقابل دشمنان قسم خورده این نظام و اسلام به خوبی نشان دادند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه برخی از مخلان اقتصادی در داخل کشور باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی برای مردم شده اند، گفت: متاسفانه برخی از بازاریان بی اعتقاد و دنیاپرست دست به احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به امید هرچه گرانتر شدن آن می زنند که این عمل در دین مبین اسلام بسیار ناپسند و از گناهان کبیره محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان به حدیثی از حضرت رسول خدا اشاره کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام؛ حضرت محمد(ص) در نکوهش عمل زشت احتکار می فرمایند: « أيُّما رجُلٍ اشْتَرى طَعاما فكَبسَهُ أربَعينَ صَباحا يُريدُ بهِ غَلاءَ المُسلِمينَ، ثُمَّ باعَهُ فتَصدّقَ بثَمنِهِ لَم يَكُنْ كَفّارَةً لِما صَنَعَ/هر كس خوراكى را بخرد و براى اين كه آن را به مسلمانان گران بفروشد چهل روز انبار كند و پس از چهل روز آن را بفروشد و همه درآمد آن را هم صدقه بدهد كفاره گناه او نخواهد شد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha