شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به خدمات گسترده حوزه و علما به دین،بیان کرد: علمای حوزوی همیشه خود را قربانی حفظ دین کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی که در حسینیه شهدا قم برگزار شد،گفت: در احادیث کثیری از اهل بیت(ع) آمده است که یک عالم عامل و نافع از هزاران عابد بهتر است.

وی افزود: دلیل اینکه یک عالم از هزاران زاهد بهتر است آن است که زمانی که یک بلا حادث می شود و شیاطین برای دین مردم نقشه می کشند و شبهه افکنی می کنند، یک عالم به تقابل با آنها می شتابد، ولی یک زاهد تنها سعی می کند که خود را حفظ کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهارکرد: در دوره ممتد غیبت علمای شیعه این نقش بزرگ را به عهده داشتند و از عهده آن نیز برآمدند؛ در دوره فتنه ها حوزه و علمای حوزوی پناهگاه مردم بودند؛ علما و حوزه بودند که این دین و شریعت رابه امروز رساندند.

وی با ذکر این مطلب که باید مراقبت حفظ قداست مراجع و حوزه باشیم گفت: عنوان می شود که یکی از امتیازات حوزه، به روز بودن و پاسخگو بودن نسبت به مشکلات و سوالات و چالش ها است؛ صیانت از کیان دین و امت اسلامی وظیفه روحانیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:  انتظار ائمه و امام زمان(عج) این نیست که ما حوزویان همزمان با مردم حرکت کنیم بلکه انتظار ما این بزرگان آن است که سالها از فضای عمومی جلوتر حرکت کنیم؛ حوزه باید قرن ها جلوتر پاسخگوی مردم باشد؛ چنانچه ائمه ما نیز چنین کردند.

وی گفت: نباید اجازه هتک حرمت به حوزه و علما را به کسی بدهیم؛ بزرگانی چون آقابزرگ اشرفی شاهرودی از بزرگانی بودند که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر در نجف می ماندند به یکی از مراجع بزرگ مبدل می شدند ولی وقتی استقبال مردم مشهد را برای خدمت به تدین و شریعت در آن سامان دیدند، خود را وقف دین کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: مرجوم آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی نیز نافع به حال ملت و مملکت و نظام بود؛ علمای ما خود را قربانی اسلام کردند و خود و حتی آینده خود را نیز برای حفظ دین و دیانت مردم فدا کردند؛ مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی از آن دسته علمای عامل و باعمل بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha