پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چهارمین نمایشگاه کتب حوزوی

حوزه/ یکی از طلاب حوزه علمیه خراسان با اشاره به برپایی نمایشگاه در آغاز سال تحصیلی، آن را امری پسندیده عنوان کرد و گفت: باید میزان تخصیص بن برای طلاب در سال های آینده ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام عاشوری، طلبه سطح 2 مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در حاشیه چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان با بیان این که ماهیت نمایشگاه در چهارمین دوره برگزاری مطلوب بوده و اساسا کمک شایانی به طلاب در راستای تهیه کتب مطالعاتی آنان می کند، گفت: مجموعا کتب خوبی آورده شده اما پیشنهاد می شود غرفه ها موضوع بندی شوند تا طلاب از سردرگمی نجات پیدا کنند.

باید میزان تخصیص بن به طلاب ارتقا پیدا کند

وی با بیان این که طلاب باید بتوانند موضوع کتبی که مورد نیازشان هست را به راحتی جستجو کنند، تصریح کرد: انصافا امسال کتب خوبی عرضه شده اما به طور کلی آن درصد تخفیفی که عرضه شده برای طلاب سطح یک ناچیز است که ان‌شاء الله سال های آینده، بیش از این شود چراکه همین رقم می تواند کمک شایانی به طلاب در راستای خرید کتب و ارتقای سطح علمی آنان کند.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از پیشنهادات طلاب و اساتید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه در سال های آینده ابراز کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه باید لیستی از کتب مورد نیاز مدارس تهیه و بر همین مبنا، کتب انتشارات عرضه شده تا مسئولین غرفه ها در تعیین آثار و بازدید کنندگان در تهیه کتب خود سردرگم نباشند.

طلبه سطح 2 مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با بیان این که در فضای نمایشگاهی کتب روایی نیز باید گسترش پیدا کنند، بیان کرد: هر غرفه باید مختص به ارائه موضوع خاص باشد مثلا یک غرفه تنها کتب تاریخی و در غرفه دیگر تنها کتب روایی عرضه شوند.

نیاز به برپایی نمایشگاه برای تهیه کتب مطالعاتی در این بازه زمانی شدیدا احساس می شد

محمد جواد سلیمانی، طلبه سطح 2 حوزه علمیه خراسان نیز در ادامه بر ضرورت وجود نمایشگاه و همچنین کیفیت اجرای آن تاکید کرده و بیان می کند: قبل شروع سال تحصیلی طلاب نیاز به تهیه کتاب هایی دارند که باید طی سال تحصیل کنند و به همین سبب برپایی این نمایشگاه آنهم با تخفیف های ارائه شده امری ضروری و غیر قابل انکار بود.

وی با بیان این که کتبی که در این دوره از نمایشگاه آورده شده کتب خوبی بود اما اینطور نبود که طلاب را اقناع کند و این ضعف بزرگی است، عنوان کرد: امسال انتشاراتی هایی که آمده بودند، اساسا انتشاراتی های خوبی بودند اما باید توسعه پیدا کند.  

سلیمانی با بیان این که انتشاراتی ها باید بیش تر می بودند تا در حوزه های علمی توانشان بررسی می شد، به جغرافیای مکان نمایشگاه اشاره و با بیان این که باید دید این نمایشگاه در چه نقطه ای از مشهد برگزار شود که برگزاری آن در مرکزیت شهر یک امر کلیدی است، تصریح کرد: این مکان ظرفیت و گنجایش استقبال را داشت؛ اما باید فضا توسعه پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha