پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انتخابات مجمع نمایندگان استان فارس

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان فارس مقیم حوزه علمیه قم، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» ، جلسه انتخاب رئیس، نائب رئیس و منشی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس  مقیم حوزه علمیه قم،‌در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد که در این جلسه، حجت الاسلام استوار میمندی به عنوان رئیس، حجت الاسلام ولدان به عنوان نائب رئیس و حجت الاسلام والمسلمین علیپور به عنوان منشی مجمع نمایندگان طلاب این استان انتخاب شدند.

پس از پایان انتخابات که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، حجت الاسلام استوار میمندی به ایراد سخن پرداخت و گفت: استان فارس با قریب به سه هزار طلبه مقیم قم از استان های پرطلبه در این استان می باشد که باید برنامه های گوناگونی در زمینه های مختلف برای آنان در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات ماهانه نمایندگان طلاب شهرهای گوناگون استان فارس از ضروریات است که باید در دستور کار این مجمع قرار گرفته و به صورت منظم برگزار شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس ابراز داشت: مشکلات معیشتی طلاب از مباحثی است که با پیگیری نمایندگان محترم باید تا حد توان حل و مرتفع شود.

حجت الاسلام استوار میمندی خاطرنشان ساخت: ارتباط با مسئولان استانی فارس از مباحث مهم برای حل مشکلات موجود طلاب است و ان شاءالله در آینده ای نزدیک دیداری نیز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه بر توجه بیشتر نمایندگان به طلاب تأکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که نمایندگان استان فارس می توانند انجام دهند، این است که در شهرک مهدیه قم که زمین در اختیار نمایندگان استانی قرار می دهد، با استفاده از خیرین نیکوکار برای طلاب استان خود مسکن ساخته و در اختیار طلاب قرار دهید.

وی تصریح کرد: هماهنگی با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه، استاندار، مسئولان اوقاف استان و ... می تواند خروجی های مناسبی برای طلاب داشته باشد که از جمله آن تهیه وام قرض الحسنه برای آنان است. رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار داشت: امروز فشار بر روی طلاب بسیار بالاست و کمک نمایندگان به طلاب، زندگی شما را بیمه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تأکید بر اینکه خدمت به طلاب بسیار قیمت دارد، ابراز داشت: امروز برخی از طلاب به دلیل رهن و اجاره بالا از قم به شهر خود برگشته اند و توان ماندن در قم را ندارند؛ باید با تعاملات خود کمکی برای طلاب ضعیف باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: روحانیت باید همراه با مردم باشد و نباید گرفتار القاب و عناوین شوند؛ در گذشته فاصله ها بسیار کم بود؛ اما امروز دیوارکشی های بسیاری صورت گرفته است که فقط با برگشت به سال های زمان انقلاب می توانیم به وضع مطلوب میان روحانیت و مردم برسیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تصریح کرد: بزرگان ما همچون آیت الله العظمی مظاهری بر مردم داری روحانیت تأکید بسیاری داشته و دارند؛ چراکه مردم داری رمز بقای روحانیت است و باید این مسیر را ادامه بدهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha