شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت‌مدیره موسسه روایت سیره شهدا گفت: بیماری دنیاگرایی ویروس انقلاب اسلامی است که امروزه در بعضی از مسئولین ریشه دوانده و به فکر انباشت ثروت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌ با اشاره به سرکش بودن نفس اماره و وسوسه‌های شیطان و مانع‌شدن در برابر معامله انسان‌ها با خداوند گفت: استغفار از معاصی، حالت پاک‌کنندگی دارد و لکه‌های سیاه معاصی را از بین می‌برد.

وی افزود: خداوند ابلیس را به خاطر عدم سجده بر انسان که اشرف مخلوقات بود از بهشت طرد نمود، اما متأسفانه بعضی از انسان‌ها با شیطان همدست می‌شوند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حب دنیا می‌تواند معادلات انسان‌ها را به  هم بریزد و مانع از معامله انسان با خداوند شود. این حب دنیا مراحل مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها قابل‌درمان و بعضی دیگر درمان‌پذیر نیستند و اگر انسان به مراحل غیر درمانی برسد دیگر حاصل عمرش جز شقاوت چیز دیگری نخواهد بود.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه روایت سیره شهدا در ادامه یادآور شد: حب دنیا یعنی میل به دنیا که نتیجه‌اش غفلت از آخرت و همین بیماری دنیاگرایی قاتل اهل‌بیت و امام حسین علیهم‌السلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری افزود: بیماری دنیاگرایی ویروس انقلاب اسلامی است که امروزه در بعضی از مسئولین ریشه دوانده و به فکر انباشت ثروت  هستند.

وی گفت: حریص بودن به جمع‌آوری مال دنیا مرحله دیگر از حب دنیا است و همچنین زیاده‌روی در مصرف و اسراف نیز از مسائلی است که مانع معامله انسان با خداوند می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: کتمان حق و حقیقت به خاطر دنیاگرایی و تنها گذاشتن حضرت علی علیه‌السلام بعد از رحلت نبی اکرم(ص) به خاطر همین دنیاگرایی بود که مردم آن زمان نتوانستند با خداوند و اهل‌بیت(ع) معامله درستی انجام بدهند چراکه فکر می‌کردند اگر از حق دفاع کنند معادلاتشان به هم می‌ریزد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha