پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رحیم آبفروش قائم مقام دبیر جامعه ایمانی مشعر

حوزه/ جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بر لزوم تلاش در جهت تکریم زائران غیر ایرانی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، رحیم آبفروش صبح امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین در مسجد مقدس جمکران گفت: غربت و مظلومیت فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با شیرینی مسیر شوق وصال به امام حسین(ع) و اربعین از بین می رود.

وی افزود: وقتی می فهمیم که اعضای فلان شهر می روند و می گویند که مردم راضی نیستند که این همه خرج شود؛ یا برخی مسئولان اعلام می شود که در یک شهر مرزی موکب های مرزی علم نشود به بهانه اینکه اقتصاد شهر به هم می ریزد، چه باید گفت.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهارکرد: وقتی این عده معدود اربعین را نمی فهمند چه باید گفت؟ چرا باید نگران ویزای یک طلبه ای باشیم که می خواهد گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل را صادر کند.

وی گفت: کام فعالان جبهه انقلاب اسلامی زمانی شیرین می شود که می بینیم برخی از طلاب ما با خانه محقر و کوچک خود میزبان زائران اربعینی در شهر خود هستند؛ کام ما زمانی شیرین می شود که معجزه های محبت حسین(ع) را در این روزها به چشم می بینیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهارکرد: امروزه جوانان جبهه انقلاب اسلامی خلأ بسیاری از خدمت گزاری هایی که باید افراد دیگر آن را به حسب مسئولیت خود انجام می دادند را پر می کند، کام مردم و مومنین شیرین می شود.

آبفروش یادآورشد: تلخی ها به فعالان جبهه ولایت پینه شده است و قطعا این مسیر با مشکلات همراه است؛ زیرا این مسیر مسیری است که با ارباب ما تصویر می شود که سختی های دو عالم را برای هدایت ما به جان خرید.

وی افزود: امسال خادمان سیدالشهدا(ع) رخصت پیدا کردند که موکب اولیه خود را در مسجد مقدس جمکران برپا کنند؛ این محفل در جمکران برپا شد که اربعینیان در مسجد منتسب به حضرت ولی عصر(عج) حضور یابند و با صاحب الزمان تجدید بیعت کنند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهارکرد: مساله ای که امسال دارای اهمیت است، توجه خادمان اربعین به زائران غیر ایرانی اربعین است؛ این که موکب ها در مسیر زائران مظلوم پاکستانی و افغانستانی در مرز ایران و پاکستان برپا شود به بساط نوکری به جای کربلا در میرجاوه و دوغارون حضور یابند طعم دیگری دارد ؛ 85 هزار زائر پاکستانی در همین ایام ثبت نام کردند و 110 هزار زائر ایرانی تا کنون در سامانه ثبت نام کردند؛ امسال قطعا بیش 100هزار زائر پاکستانی در اربعین حضور می یابند.

باید در مسیر زائران خارجی در ایران بهترین پذیرایی را داشته باشیم

وی گفت: پای آبروی گفتمان انقلاب اسلامی در میان است؛ دو میلیون ایرانی است که پرچم گفتمان حسینی و انقلاب اسلامی را برپا می کند؛ اگر زائر پاکستانی در این مسیر برخورد نامناسب ما را در ایران ببیند؛ ولی در عراق بهترین پذیرایی را ببیند دچار تناقض می شود؛ باید در مسیر زائران خارجی در ایران بهترین پذیرایی را داشته باشیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهارکرد: در فضای بازگشت زائران به اربعین باید سامان دهی وسیعی داشته باشیم؛ در عراق، فردای اربعین همه موکب ها جمع می شود و نیازهای زائران بیش از پیش خود را نشان می دهد؛ باید بخشی از نیازهای زائران در این ایام حل شود.

آبفروش یادآورشد: بیش از نیمی از زائران اربعین به شکل هیئتی و بدون قواعد کاروانی به سفر اربعین می روند و افراد متوسط رو به پایین در این صحنه حضور می یابند ولی پس از ورود به کربلا در بحث نقل و انتقالات مشکل پیدا می کنند.

وی افزود: اگر بخشی از هزینه های تجمیع شده موقوفات برای این امر یعنی سامان دهی زائران وقف شود می تواند مشکلات آنها را حل کند؛ نباید کاری کنیم که زائران ما در آن کشور به مشکل دچار شوند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهارکرد: هم افزایی فعالان اربعینی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اگر همه ما هوشمندانه و در یک منظومه جبهه ای حرکت می کنیم، باید با تعامل بین موکب ها به نیازهای زائران به شکل متناسب پاسخ دهیم.

وی گفت: بحث زائران منفعل و فعال یک تکلیف عمومی برای ما است؛ هدف راهبردی در ذهن زائران وجود ندارد زیرا عشق به حسین(ع) راهبردی ترین هدف است؛ باید تلاش کنیم که یک زائر منفعل به یک زائر فعال مبدل شود و این مساله نیازمند فعالیت های گسترده تبلیغی است.

آبفروش اظهارکرد: اتفاقات بزرگ فرهنگی تنها با یک نیت رخ می دهد؛ در این روزها باید با نیت حضور شهدا در مسیر حضور یابیم و دیگران را نیز همراه کنیم؛ باید ایده های خدمت گذاری به خادمان و زائران را در بهترین حالت در نظر بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha